www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 27.12.2017 22:50

Ahoj lidi,

hodlám pasovat na motor X16SZ karburátory (konkrétně z R1 Yamahy).
Samozřejmě se vším co k tomu patří.. (pumpa, trysky atd..)

Akorát by mě zajímalo, jak to bude se zapalováním.
Momentálně mám na autě DIS (zapalování řízené jednotkou) což by mělo pracovat s hallovým senzorem na klikové hřídeli. (a možná ještě na vačce?)

Nevíte někdo, zda to s tímto systémem bude fungovat nebo je třeba mechanický rozdělovač?
Přijde mi že by v tom neměl být problém, ale četl jsem, že to není ideální.
( Ideální by prý bylo koupit programovatelnou ŘJ a namapovat si to.. )
Upřímně ale nevidím důvod, proč by změna plnění měla přinýst i změnu časování.

Díky za každej poznatek winking smiley

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 29.12.2017 17:33

jooo uplně v pohodě.. na 100%

TO NEPOJEDE :-)

karburátory... jiné sání... mechanický rozdělovač.. nebo laborovat s jinou ECU určenou pro zapalování (investice 10-20tis)
pokud se vubec při tryskování povede seštelování (tyhle karbece byly limitní na motory 1050ccm ....

nebejt v obýváku vánoční stromek beru to jako apríl :-)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 29.12.2017 19:10

Ahoj,

mám osobní zkušenost s pasováním horizontálních Weberů na 2.0 (C20NE). A mám pro tebe jedinou radu - NEDĚLEJ TO.

Aby to za něco stálo, musíš udělat jiné sání (nechat napočítat sací potrubí, úprava kanálů v hlavě), musí se změnit časování, mít programovatelnou ECU - popř. mechanický podtlakový rozdělovač, nechat odbrzdit motor na stolici (ne auto na válcích - ale samotný motor na stolici s emisní ana.lýzou), je potřeba na to napočítat i výfukový svody a spousta dalšího.

A dělalo se to kvůli jedné skupině v historic sprintech, kde musel být nepřeplňovaný 8V 2.0 motor plněný horizontálním karburátorem.

S motorkovým rovnotlakým karbecem do toho ani nechoď - jednak na 1.6ku potřebuješ větší difuzor než na litrovou motorku (rozdíl na válec je 150ccm) a druhak CV řešení je dost problematický na seřízení, aby se ti nehádaly válce...

A věř mi, že to nezaplatíš. Ten kousek okolo kterého jsem se motal, majitele stál s generálkou včetně nových karbeců a nabrždění kolem 180 tis. smiling smiley...

Pokud tam budeš roubovat doma v garáži karbece z motorky - akorát to celý "doprcáš" smiling smiley.

Tak hodně štěstí smiling smiley!

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 01.01.2018 14:25

jenik:

Jasný, takže origo ŘJ je "no-go".. sad smiley
Použít podtlakem řízený rozdělovač nebo standalone ECU neslyším poprvé, ale vysvětlíš mi teda alespoň proč?
Nějak nechápu, jak spolu souvisí změna časování a způsob plnění..
..chápu to u změny paliva (LPG, E85..), při vstřiku N2O nebo s ostřejší vačkou, ale ne u karburátorů. confused smiley


JardaGSi:
to zní zajímavě, rád bych viděl nějaký fotky smiling smiley

Jinak, tohle je celkově projekt až tak na rok 2019. Mám momentálně dost jiný práce, mimo jiné musim dát navařit nový prahy a celkově tu paštiku zbavit koroze a obohatit o nový díly.
Takže času na dopilování dost. drinking smiley

Co se karbců týče, R1 (popř. R6) karburátory z Yamahy jsou hodně populární pro přestavbu a na netu je spousta příspěvků z přestaveb 1.6, 1.8 ale i 2.0 (občas přímo oplovských motorů) právě s těmito karburátory.
Takže z velikosti difuzoru strach nemámsmiling smiley
Samozřejmě že to ale budu muset přetryskovat a vybalancovat..
.. je mi jasný že to nebude p***l, ale jelikož mě to baví a přestavbou lze hodně získat, stejně do toho jdu winking smiley
A taky je mi jasný, že to nebude levný, ale co se dá dělat no smiling bouncing smiley

Mimo jiné jako zajímavý sideproject plánuju naprogramovat arduino, aby mi posílalo informace o AFR.
(Nejlíp do displaye nad autorádiem, ale to ještě zvážim..)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 01.01.2018 18:36

nooo...
když už jdeš paskbit kup set dbilass :-)

jinak motor funguje:
-1 zapalování
-2 časování
-3 poměr paliva-vzduch

stávající jednotka točí jiskru dle paliva 95 v daném poměru na otáčky a zátěž
(má mapu) ze které vychází za podmínek daných výrobcem

pokud naleješ benzín z karbece (asi změníš poměr vzduch-palivo) ale stejně je tomu daná konstanta LAMBDA ze které bys měl vycházet... (jinak prohoří píst, ventil)

už jen ztoho základu nebude fungovat stávající jednotka

---------------------------------------------------------/
OPEL KADETT
VW Touran II 1.6 TSi
specifikace: C20NE, 20SEH, 18E, C20XE, Motronic, jetronic...
Karburatory weber :-)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 01.01.2018 18:44

třeba tady [is.bivs.cz]

[www.hajes-racing.com]

---------------------------------------------------------/
OPEL KADETT
VW Touran II 1.6 TSi
specifikace: C20NE, 20SEH, 18E, C20XE, Motronic, jetronic...
Karburatory weber :-)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 02.01.2018 11:21

no tak mě nejde jenom o víceklapkové sání, mám mono-vstřik a chci ho nahradit "MPi" (v retro stylu, karburátory maj pro mě hned několik výhodsmiling smiley
Navíc co tak koukám, by ten set vyšel dráž než sací svody od BoggBros eye rolling smiley

"v daném poměru na otáčky a zátěž"
Předpokládám, že zátěž se bere podle otevření škrtící klapky.
Throttle position sensor karburátory maj, MAP senzor by samozřejmě byl taky napojen.

Skoro bych řek, že TPS není nic než potenciometr.
Pak by stačilo zjistit jeho parametry a podle toho ho nechat být nebo upravit pro potřeby OEM Ř.J..

Co jinýho ta ŘJ ještě chce? grinning smiley

----------

Poměr paliva bych samozřejmě sešteloval podle těch hodnot z lambda sondy..
..asi to teda nebude úplně nejefektivnější v celym spektru otáček, ale pořád si myslim že na tom budou líp než ten jednobodovej hotentot eye rolling smiley

Akorát by se jenom odpojila ta stříkačka, nic víc..

Pokud původní jednotka nebude spolupracovat, asi mi holt nezbude nic jinýho než teda zaškolit nějakou programovatelnou yawning smiley
Ale odkud jinud by tahle jednotka brala informace, než ta původní? confused smiley



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Igy007 (02.01.2018 11:24)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 02.01.2018 12:05

UPDATE:

právě jsem narazil na zajímavý thread.

[club4ag.com]

Použít originální ECU by neměl být problém. smileys with beer
(Stačí se prý jenom pohrabat právě v TPS a MAP senzoru..)

No, jsem zvědavej, co na to Adam Opel grinning smiley
Nezbývá než to někdy vyzkoušet drinking smiley

Škoda že teď budu mít dost práce s těma prahama sad smiley

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 02.01.2018 12:20

Jenže klucí se tam bavějí o TOYOTAch...

Opel nemá otevřenou jednotku k připojení hraní si s mapou...
Dále řešej jednotku která má EFI to znamená sekvenční řízení vstřikování..
a jde o to vyřadit váhu (u tebe je podtlakový snímač GM-RENAULT)
a dále dle detonačního čidla klepání se to pokoušej odladit.. (odporem místo váhy a podobně)

za mě je tahle úprava o HOVN. a řešil bych to prachama koupí dbillas
a výměnou za obyčejný rozdělovač... případně bez kontaktní zapalko
[www.ignitech.cz]

---------------------------------------------------------/
OPEL KADETT
VW Touran II 1.6 TSi
specifikace: C20NE, 20SEH, 18E, C20XE, Motronic, jetronic...
Karburatory weber :-)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 02.01.2018 15:51

nekaž mi radost hot smiley grinning smiley grinning smiley

O čidle klepání motoru jsem tam nic nenašel, a odporama řešili snímač polohy škrtící klapky..
A podtlakovej snímač (Manifold-Absolute-Pressure senzor) tam právě řeší asi nejvíc.

Pokud je to, co EN teta wiki říká, pravda, pak právě MAP (popř. i MAF) senzor využívá ECU k časování. Proto by to snad mohlo fungovat.
Třeba ne tak dobře jako mapovatelná jednotka, ale mohlo..

Já bych to asi ukončil s tim, že to buď vyjde nebo nevyjde, ale tak jako tak si to bastlení užiju grinning smiley

A třeba se tu jednou objeví návod, jak namontovat karbce na X16SZ smoking smiley
..a nebo se na to vykašlu a koupim si pežota smiling bouncing smiley

Každopádně moc děkuju za připomínky smiling smiley
to bezkontaktní zapalování si každopádně nechám v záloze winking smiley

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 03.01.2018 11:08

tvé vzdělání chlape??

---------------------------------------------------------/
OPEL KADETT
VW Touran II 1.6 TSi
specifikace: C20NE, 20SEH, 18E, C20XE, Motronic, jetronic...
Karburatory weber :-)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 03.01.2018 11:42

v základu mě drtí myšlenka dávat něčemu konstantní veličinu.. (odporem)
ten podtlak reguluje posun předstihu.. jelikož jak známo předstih není v celém rozsahu stejný..

proto i když dáš obyčejný rozdělovač (má podtlakovou regulaci)
A proto se dává bez kontaktní zapalování abys mohl nastavit křivku předstihu dle nejoptimálnější hodnoty

viz zde: [www.vwbroukklub.cz]

---------------------------------------------------------/
OPEL KADETT
VW Touran II 1.6 TSi
specifikace: C20NE, 20SEH, 18E, C20XE, Motronic, jetronic...
Karburatory weber :-)



Upraveno 2 krát. Naposledy upravil oplik.jenik (03.01.2018 11:47)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 03.01.2018 20:11

Tak radši jsem mrknul do schématu k x16sz
A prostě ti ecu bez těch čidel nebude makat
Máš tam AGR.. vstřik.. potemciometr klapky..
Motorek volnoběhu..atd
Nez tehle drobotiny to pojede v nouzi
Tedy zase bez regulace předstihu..
Náhrady odpory nastavis jen jednu..
Velicinu a tedy to stejne nic regulovat nebude

---------------------------------------------------------/
OPEL KADETT
VW Touran II 1.6 TSi
specifikace: C20NE, 20SEH, 18E, C20XE, Motronic, jetronic...
Karburatory weber :-)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2018 20:43

no však já žádnej odpor místo senzorů dávat nehodlám smiling smiley
Je pravda, že asi bude probém s tim EGR ventilem, jelikož pro něj tam teda místo rozhodně nebude the finger smiley
Tak možná tam bych ten odpor dal.
(Někde jsem četl, že tim někdo řešil chybu po vymontování..)
Ale žádný z těch senzorů, ať už TPS (klapku) nebo MAP (podtlakovej snímač) vyřazovat nebudu.

R1 karbce maj TPS vlastní (tam jenom budu muset zjistit hodnoty obou potenciometrů, aby jednotka dostávala správný údaje)

MAP senzor hodlám zapojit stejně jako to je řešený na týhle fotce.
[i2.wp.com]
(každej svod má vlastní podtlakovej vývod, dva z nich navíc ještě na posilovač brzd)

Ale to už jsem psal, tak nevím, jestli jsem to třeba blbě podal.. eye rolling smiley

Krokovej motorek už taky nebude třeba, tak uvidim jestli to bez něj vyhodí chybu.
Když ano, zřejmě budu muset taky nahradit odporem..
..ale tak to neni senzor (stejně jako EGR) thumbs down

Poslal bys prosím to schéma? smiling smiley Nemůžu ho najít confused smiley
Každopádně ještě jednou dík za info)

A co se týče vzdělání..
..dosažený zatim jenom gympl, aktuálně studuju softwarový inženýrství.
Auto mám jako hobby drinking smiley

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2018 12:45

Iggy:

Hochu, ty vůbec nevíš, která bije...

Honza Oplík:
Obdivuju tvojí trpělivost smiling smiley...

A teď vážně - kdo ze skalních si z nás tady dělá srandu smiling smiley...?

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2018 15:26

tak proto se ptám, ne? grinning smiley

A vůbec, když už jsme tu zase 3, tak proč by to nešlo s tim zapojenym a zkalibrovanym MAP a TPS senzorem?



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Igy007 (05.01.2018 15:43)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2018 18:38

Tak to zkus pustit na LINUx 😁
Nebo naprogramuj apku do androida a třeba si ji koupím

---------------------------------------------------------/
OPEL KADETT
VW Touran II 1.6 TSi
specifikace: C20NE, 20SEH, 18E, C20XE, Motronic, jetronic...
Karburatory weber :-)

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2018 21:11

joke joke smiling bouncing smiley

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2018 22:39

Už jsem našel odpověď na anglickym Opel (Vauxhall) foru.. winking smiley

Re: Karburátory - co na to ŘJ?
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 08.03.2018 08:57

Jen tak náhodou jsem si přečetl tohle téma a zajímalo by mne, proč ladit x16sz? V Astře mohou být motory s mnohem větším potenciálem k úpravám, tak proč sis vybral zrovna tenhle?

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **      **  **     **  ********  **    **  **     ** 
 **  **  **  **     **     **     ***   **  **     ** 
 **  **  **  **     **     **     ****  **  **     ** 
 **  **  **  **     **     **     ** ** **  ********* 
 **  **  **   **   **      **     **  ****  **     ** 
 **  **  **    ** **       **     **   ***  **     ** 
  ***  ***      ***        **     **    **  **     ** 
Powered by Phorum.