www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 3 z 4
Re: ventilator chladice - běží pořád
Autor: Help (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2008 16:31

Mám problém s tím ventilátorem taky. Pořád běží i při vypnutém zapalování. Je to asi tím čidlem, že? Kde to čidlo najdu a kolik přibližně stojí? Mám vectru B, 1,6 16V z roku 98. předem díky...

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2008 17:57

Čus!
No, ono je normální, že fučák beží i chvíli po vypnutým zapalování - dochlazuje motor - třeba i cca 3min. Pak by se asi měl vypnout. POkud běží furt, tak bude po smrti ten spínač..příp něde šluslý dráty od něj.
Spínač by měl být zašroubovaný v chladiči, a novej by měl stát tak kolem 500,-...

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Help (IP zapsáno)
Datum: 05.08.2008 13:54

Já jsem čekal asi 15 minut a pořád běžel, tak jsem ho dočasně odpojil, než seženu to čidlo... Díky za radu...

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Ripper (IP zapsáno)
Datum: 12.07.2009 09:51

Zdravím Všechny Opláky smiling smiley
Potřebuji radu, jelikož se mi přehříval motor, tak jsem se podíval v čem to vězí a zjistil jsem toto: po odpojení termospínače a následném odzkoušení kontaktů jsem zjistil že ventilátor fachá jen na jednu rychlost, na tu druhou nereaguje, jen jde slyšet jak cvaká relé. A tak se ptám, není chyba v předřadníku? Díky moc za rady!!!!

Opel astraF 95r. 1.7TD isuzu

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 12.07.2009 11:04

Když pustíš napětí do hnědobílého, má jít naplno. Když pustíš do hnědožlutého, má jít přes odpor. Tedy pokud nejde v druhém případě, je nejspíš chyba v obvodu toho předřadníku. Ale může to být jak odporem, vedením, pojistkou, tak kontakty v relé. Podle tohoto [www.opelastra.cz] to dáš do kupy. smiling smiley Rozmezí 129-135 Pojistka F26, předřadník R19, relé K51.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Ripper (IP zapsáno)
Datum: 12.07.2009 11:41

Díky za rady, podívám se na to smiling smiley Čidlo to ale nemůže být, když mi jedna rychlost jede a druhá ne, to by měly fungovat obě?! no podívám se nejdřív na ten obvod předřadníku winking smiley

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Ripper (IP zapsáno)
Datum: 12.07.2009 12:11

Vendys napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Když pustíš napětí do hnědobílého, má jít naplno.
> Když pustíš do hnědožlutého, má jít přes odpor.
> Tedy pokud nejde v druhém případě, je nejspíš
> chyba v obvodu toho předřadníku. Ale může to být
> jak odporem, vedením, pojistkou, tak kontakty v
> relé. Podle tohoto
> [www.opelastra.cz].
> jpg to dáš do kupy. smiling smiley Rozmezí 129-135 Pojistka
> F26, předřadník R19, relé K51.


Mám ještě otázečku, díval sem se na to schéma... a nechápu jak to že relé od 1 stupně slyšitelně spíná ale ventilátor nic... to by potom znamenalo, že někde kabel vedoucí od relé do vent. je přerušený, nebo se pletu? Moc na elektriku nejsem, ale raději se ujistím, než se pustím do demontáže :p Každopádně díky moc za rady!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Ripper (IP zapsáno)
Datum: 12.07.2009 13:07

To co sem předtím napsal je blbost... systém sem už pochopil... musí být někde chyba mezi předřadníkem a relé. Tak mě napadlo, že by od 1. stupně čidla šel drát do relé 2. stupně, tak bych měl obejít předřadník s tím, že ventilátor prostě nepojede na poloviční vykon, ale hned na plný... Doufám, že tím nic nezkazím...

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Ripper (IP zapsáno)
Datum: 12.07.2009 14:16

Tak jsem udělal to co jsem výše napsal... motor sem nechal běžet a při 95°C se ventík zapnul... po 15 vteřinách se vypnul. Tak aspoň mi to chladí, i když né jak by mělo. Doufám, že si něco neodvařim sad smiley . Někdy se zase musim juknout na ten předřadnik a kabeláž a dát to zase do kupy winking smiley (i když nevim nevim, kde seženu funkční)

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: MirekN (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2009 05:33

Mám Astru s motorem X16SZ. Také mi nespíná větrák. Spínač větráku mám vlevo na chladiči směrem ke kolu. Udělal jsem jeho zkoušku a větrák se točí jen na jednu rychlost, na druhou nejde. Je u těchto motorů předřadný odpor také před chladičem? Díky za odpověď.

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2009 10:05

X16SZ má jen jednorychlostní ventilátor chladiče.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: MirekN (IP zapsáno)
Datum: 04.08.2009 07:20

Takže mám vadný spínač větráku. Kolik opravdu asi stojí? Díky za odpověď.

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Juri (IP zapsáno)
Datum: 04.08.2009 08:04

Cena teplotního spínače ventilátoru chladiče se pohybuje dle výrobce:
Auto Kelly: 374 - 777 kč.
Mj.Auto: 270 -660 kč

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Starý Známý (IP zapsáno)
Datum: 05.08.2009 14:29

Zdravím, mám stejný problém, neběží mně ventilátor, ajk PŘESNĚ jmenuje ten spínač - u KELLYHO mají 1. termospínač ventilátoru, 2.teplotní spínač, větrák chladiče ??

díky smiling smiley

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 05.08.2009 22:15

Ty jo, kdyby jsme tak věděli na jaké auto se máme v tom AK katalogu podívat. smiling smiley Ale podle názvu jde o shodnou součást.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Starý Známý (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2009 05:54

Ahoj, tak jsem postupoval dle návodu a zjistil jsem, že mně sice do konektoru teplotního spínače vedou 3 dráty, ale funguje jen jedno propojení. Navíc jsem prolezl předek křížem mrážem, ale žádný předřadný odpor jsem nenašel eye popping smiley .Potřebuji tedy zodpovědět na tyto otázky :

1. je vůbec u mého vozu OPEL ASTRA F 96´,motor x16SZR dvourychlostní ventilátor?
2. pokud ne, proč tam jsou tedy dráty 3 ?
3. pokud bych tedy neměl 2-polohový teplotní spínač, není lepší použít nový teplotní spínač s nižší teplotou spínání (100-115st.) než ten původní, který spíná AŽ při 115-120st confused smiley

děkuji za radu

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Starý Známý (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2009 06:02

Pardon, upřesnění k 1. ne 2-rychlostní ventilátor, ale 2-polohový teplotní spínač smiling smiley

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2009 06:39

Když bys koukl jen o pár řádků výše, už jsem psal, že X16SZ má jen jednu rychlost ventilátoru chladiče. Pro doplnění, ta rychlost je naplno, tedy přes žádný odpor. Tři jsou tam, protože ty svazky jsou dost univerzální. A s rozsahem teplot je to na tobě. Vem si, že termostat je stejně naplno otevřený až při 107°C, pokud se nepletu.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Starý Známý (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2009 07:07

Ahoj, dík za radu, hned jsem chytřejší grinning smiley , takže pokud to dobře chápu - když se termostat při přehřívání otevře na konečných 107°C a já bych tam dal teplotní spínač se spínací teplotou 100°C, zapínal by se teplotní spínač zbytečně brzo confused smiley

Re: ventilator chladice - nejede
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2009 13:07

107°C není ještě přehřívání. Vždyť je to papiňák. smiling smiley Prostě termostat v 92°C začne otevírat a teprve ve 107°C je otevřený naplno. A ano, máš pravdu. Třeba mě chodí trapně sahary klidně i při jízdě po dálnici. Sepnou se, i když by se třeba ten motor uchladil bez nich, když by otevřel termostat naplno.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 3 z 4


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **      **  **    **  **     **  ********  **    ** 
 **  **  **  ***   **   **   **      **     ***   ** 
 **  **  **  ****  **    ** **       **     ****  ** 
 **  **  **  ** ** **     ***        **     ** ** ** 
 **  **  **  **  ****    ** **       **     **  **** 
 **  **  **  **   ***   **   **      **     **   *** 
  ***  ***   **    **  **     **     **     **    ** 
Powered by Phorum.