www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 1234Následující
Aktuální stránka: 1 z 4
Kontrolka-elektronika motoru
Autor: Kodl (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2009 18:55

Zdravím všechny
Nevím si rady-během jízdy se mi rozsvící kontrolka elktronika motoru,výkon motoru ztrácí otáčky.Po zhasnutí kontrolky jde opět do otáček,a to se opakuje několikrát během jízdy.Týká se to OPEL ASTRA G 2.0 DTI

Re: Kontrolka-elektronika motoru
Autor: dokturek (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2009 19:47

no ani se nedivym moderatorum že někdy vypěni:
na tohle tema tu je tuna přispěvku a kdybys dal hledat kontrolka motoru tak ti to najde snad deset stranek jak na to
mrkni se sem [www.opelastra.cz]



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil dokturek (18.11.2009 19:56)

Re: Kontrolka-elektronika motoru
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2009 21:43

Skoro bych rek, ze s timhle motorem budes muset na diagnostiku.

Re: Kontrolka-elektronika motoru
Autor: Pipa (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2010 17:36

Zdravím všechny
Nevím si rady-během jízdy se mi rozsvítí kontrolka elktronika motoru, když se motor zahřeje tak svítí furt nikdy ani nemusí být zahřátý, koukal jsem do manuálu a že to má něco spol..s katalyzýtorem? tak nevím. Týka se to Astra f 1.6.i.

Re: Kontrolka-elektronika motoru
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2010 17:49

O dva příspěvky výš.... hot smiley

[www.opelastra.cz]

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Kontrolka poruchy motoru
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 20:51

Ahoj, mám takový problém. Čas od času se mi rozsvítí kontrolka poruchy na elektronice motoru - stane se to pouze, pokud jedu delší dobu rychleji, třeba po dálnici a potom buďto delší dobu brzdím motorem (jedu bez plynu) anebo prudce brzdím s kvaltem (pokud vyřadím, tak můžu brzdi, jak chci a nic). Vyblikal jsem si závady a je tam "nesprávný signál ventilu EGR" a "nesprávný signál čidla detonačního spalování". EGR ventil mám zaslepený podle návodu tady na stránkách, tak nevím, jestli by to mohlo dělat ono. Za dráty jsem tahal, těma to asi nebude. Spíš by mě zajímalo, jestli byste někdo netipnul podle symptomů, která z těch dvou věcí by se při tom zpomalování mohla projevovat. Jinak na chodu motoru se to neprojevuje nijak, takže podle toho težko soudit. Díky za odpověď.

Astra F Car. X16XEL 1997

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 21:01

Na motorech X16XEL neni zalespeni EGR ventilu tak jednoduchy, je treba zajistit, aby byla ucpana jen odchozi dira, ventil musi byt PLNE funkcni a jehla ventilu se nesmi dotykat zalepky. Navic jeste zalezi na verzi SW v ECU, nejterym to zaslepeni vadilo nekterym ne.
Druha chyba je snad jasna, cidlo klepani bude patrne vadny, proto ty problemy - podle nej totiz ECU ridi predstih.

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 21:10

Ahoj, předem díky za odpověď. Je mi jasný, že chyba bude asi v obojím, ale příjde, mi, že motor jede dobře (líp, než předtim v jiným autě.. smiling smiley ), tak se mi nechce nic měnit, pokud by to nebylo nějak akutní (pokud třeba ten předstih zahabruje někdy při zpomalování motoru třeba jenom na sekundu, tak mě to nějak netrápí, předpokládám, že to piezoelektrický čidlo - tuším, že je piezo - nebude levný a já teď mám spoustu jinech věcí, kam finančně týct), spíš mně vadí to rozsvěcení kontrolky (čistě z psychologickýho hlediska smiling smiley ), ale jestli říkáš, že ten EGR ventil musí mít průchozí příchozí díru, tak to by mohlo být tím, zkusím to předělat, no dělal jsem to na vytaženým motoru, teď, s motorem v autě, si u toho asi zlámu ruce, ale zase, měl jsem se předem řádně poinformovat, díky za info



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil bachta (16.04.2007 21:11)

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 21:18

Ještě jsem zapomněl dodat - v tom autě. tedy na tý ECU, co tam je, jezdil předtim jinej motor, tak jestli třeba nemůže ta druhá závada být odpředtim. Někde jsem se tady dočetl, že se závada z paměti vymaže po dvaceti startech bez jejího projevu, ale taky u toho bylo napsáno, že paměť závad se dá vymazat odpojením baterky tuším na 10 sekund, Baterku jsem měl odpojenou skoro hodinu a paměť závad je nezměněná, tak nevím, jestli platí i to o těch dvaceti startech, nebo jestli je to pro nějaký jiný druh ECU.

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 05:38

Jen doplnim, jestli si prehazoval - rozdelaval motor - cidlo klepani se utahuje na presny moment, ne jen tak rukou jak se povede, potom dava spatny info do ECU.

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 09:31

Motor jsem vyndal z auta a dal do jinýho aniž bych na to detonační čidlo šahal, ten motor je stejnej, jako byl předtim a jezdil bez rozsvěcování kontrolky, akorát je připojenej k jiný ECU, na který jezdil předtim v tom autě jinej motor, kterej mohl mít třeba to det. čidlo v háji.Pravda je, že ten motor jsem vytáhnul z auta, který dostalo čelní náraz a to tak, že šlo do šrotu, tak nevím, jestli to může na to čidlo mít vliv, je fakt, že je zezadu, tam by to ránu dostat snad nemělo (i když možná hnout se to mohlo - zkusím ten moment). Já myslím, že to rozsvěcení kontrolky bude tim zaslepeným EGR ventilem. Spíš by mě teď zajímala ta paměŤ závad, jestli se u X16XEL taky maže odpojením baterky na 10s nebo jestli se to musí mazat nějak jinak. Odpojení jsem zkoušel a po vyblikání je to pořád stejný, aniž bych mezi tím startoval motor, myslím, že to ECU nemůže poznat a znovu do paměti závad zapsat, pokud nenastartuju, nebo snad jo?

X16XEL

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 10:08

Tim si jistej nejsem jestli kazdej X16XEL maze zavadu po odpojeni napajeni.
Ale pokud nenastartujes, tak se zadna zavada nezapise.

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: Stan (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 18:46

Ahoj, mám taktéž asi problém na motoru X16XEL s EGR ventilem, dneska začal motor na volnoběh jít nepravidelně, tvrdě a hůř to jede, vyblikal jsem závadu 1405 "poškození ventilu EGR", ale nemohl jsem ho najít, poraďte, kde ho najdu??

Astra F Car. X16XEL 1996

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 20:17

Vzadu, pod saním. [www.opeltigra.sk]

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 20:49

Jo jo, motor X16XEL je neskutecnej paskvil sad smiley

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 22:04

Tak to souhlasim, kdybych to bejval vedel, ze ten kdo ten motor navrhoval byl zvrhlej, tak bych si auto s timhle motorem nikdy nekoupil. Servis temer cehokoliv je o zlomeni rukou - snad termostat je oproti 8mi ventilovy astre kapanek lip umistenej - to mi zase prijde jako zvrhlost tam (X16SZ) :-) Jinak pro info, EGR jsem vykuchal, udelal pruchod z prichozi diry a je to ok, ovsem vymazat registr zavad se mi nepodarilo.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil bachta (17.04.2007 22:06)

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 23:21

EGR musí byť funkčný, aj keď by bol zaslepený. Inak ECU vyhodnotí chybu.

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: Stan (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2007 18:51

Dneska ráno po ujetí 10km astřička poskočila a už se zase chová slušně, ale stejně se na ten ventil v sobotu podívám. Díky za odkaz.

Astra F Car. X16XEL 1996

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: JAVI (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2010 15:44

Závady se odpojením baterky těžko ztratí. Patrně se to zapisuje do EEPROM. Po několika měsících auta v klidu bez baterky si chybu na kterou "dojelo" furt pamatovalo. Až průběžně startováním (počet nevím) se nechala ŘJ přesvědčit, že už je závada ta tam.

Astra F 1.2 12V; X16XEL; 51 kW; 1998; 229 Mm (Megametrů);
Tak po 23 tisících ujetých se třemi válci to navždy vzdala :-(
Na D1 mezi 34. a 49. kilometrem je nějaká špatná zóna yawning smiley)

Re: Kontrolka poruchy motoru
Autor: BULL (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2010 06:46

Dobrý den.
Předesílám,že jsem úplný laik na elektriku.Mám Astru X16XEL.Minulý týden mi začaly problémy s motorem (nepraidelný chod,jako by šel na tři válce,stratil se výkon).Rozsvítila se mi kontrolka na přístrojovce a TID mi hlásil F12 a F95."Selskou logikou" jsem přišel na to,že mi asi odešlo čidlo teploty chladící kapaliny.Toto jsem vyměnil a motor už jde zase normálně (najel jsem asi 50 km,bez problémů).
Odpojil jsem baterii,ale chybové kódy mi z TIDu nezmizely.Jak je vymazat? Mám se tím zabývat?
Díky za odpověďi jrka

Jdi na stránku: 1234Následující
Aktuální stránka: 1 z 4


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  ******         **        **  **     **   *******  
 **    **        **        **  **     **  **     ** 
 **              **        **  **     **  **        
 **              **        **  **     **  ********  
 **        **    **  **    **   **   **   **     ** 
 **    **  **    **  **    **    ** **    **     ** 
  ******    ******    ******      ***      *******  
Powered by Phorum.