Ložiska
Autor: K4U (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2009 11:53 mám dotaz... odešlo mi ločisko.. už je dost v haji ale když jsem se shanel po jinem tak i podle udaju mi nabizeji dva rozmery... prej ho mam nejdriv vyndat a podle nej koupit nove a me se nechce , protoze nemam garaz nechavat auto v rozebranym stavu celej den. A co kdyby ho museli objednavat amusle bych cekat treba dva dny nebo dyl.. to mi malou rozkradou, proto prosím odborníky vašeho formátu: Nevíte rozměr ložiska na Opel Astra F r.v.1997 X16szr 3dv s ABSkem kola 14 ale zimaky mám 13ky vic uz nevim co by mohlo pomoct... Děkuji za odpovedi Re: Ložiska
Autor: K4U (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2009 11:56 Jeste jsem zapomnel dodat ze je to na predni hnane naprave prava strana... to uz je snad vse díky moooc Re: Ložiska
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2009 12:01 Podivej se na VINko a podle toho si to najdi treba v Elitu. Re: Ložiska
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2009 12:36 na mjauto maji rozdeleni 1.4 8V - 1.6 8V coz je prijatelne a u nej jsou rozmery
výška 37 mm Vnější průměr 64 mm Vnitřní průměr 34 mm u dalsich kadegorii jsou zapleteny 16V, diesely a 2.0 coz se Te netyka.. Re: Ložiska
Autor: Vlada (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 06:10 Chtěl bych upozornit na jednu věc: Mám Astru 1,6, X16SZ, r.v. 1995 a musel jsem také u tohoto auta měnit ložisko - rozměr 34/66 - 37. Protože už jsem ložiska měnil i u jiných aut, musím konstatovat, že kvalita těchto ložisek, i když je výrobce "Made in Germany" je čím dál horší. Při této poslední montáži už po dotažení matice " na krev" jsou minimální vůle a tak investice cca 1000 Kč jde v podstatě do kytek, protože za nějaký čas ho bude nutno opět vyměnit. Reklamace je bezpředmětná, protože demontáž ložiska lze provést jedině destrukcí. Doporučuji proto zkusit koupit ložisko radši u Opelu, akorát doufám, že nenakupují ložiska od stejného výrobce. Re: Ložiska
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 10:56 Vlada:
Tak ony ložiska v kolech nejsou nikdy céčková třída přesnosti - ani by to nemělo smysl. Menší vůle lze samozřejmě tolerovat - záleží taky jakým směrem ta vůle je - jestli se mrdlá vnitřní kroužek nahoru a dolů nebo jakoby ven z ložiska. No a nakonec se ještě zeptám, jestli na tom nemůže mít taky tak trošku podíl montáž , stačí jednou víc bacit na vnitřní kroužek a je po ložisku... Navíc je taky dost zásadní, jestli máš ložisko kuličkové nebo válečkové, nebo třeba soudečkové. Každé mají po namontování určitou vůli... Re: Ložiska
Autor: Chosse (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 11:28 Kluci já měnil ložisko na levé straně před rokem a teď znova,bylo to nějaký made in France a montáž probíhala pod lisem takže žádný bouchání kladivem... Tentokráte tam šlo SKF a zítra mám mít ložisko i na druhou stranu tak ho udělám taky.Snad to SKF vydrží a co se týká horního uložení tlumičů tak to jsem měnil na levé straně taky a teď byl prasklej vnější kroužek ložiska tak jsem tam dal uzavřený ložisko NACHI co by mělo snést vysoké zatížení (radiální) a uvidíme... Kadett E GSi C20NE rv. 91 Re: Ložiska
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2010 13:18 Hledal jsem a nenašel. Potřebuji dát nové ložiska zad.kol, jakou značku ložisek tam mám dát . Co SKF ? Prosím poraďte. Astra f 1.4 16V caravan rv. 96. Re: Ložiska
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2010 20:45 Hledal jsi špatně:
No ono to záleží jakou verzi těch nábojů máš?! jsou dva druhy: A vymění se pouze ložisko: [www.opelastra.cz] [www.kadett.cz] B, vymění se celý náboj: [www.opelastra.cz] Myslím si že máš ale dle r.v. tu druhou dražší variantu PS: SKF je dobrá volba... . Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95 Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-) Upraveno 2 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (23.06.2010 20:46) Re: Ložiska
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2010 21:41 Gizmo_CZ : Já jsem nehledal postup pro montáž lož., ale zkušenosti o kvalitě zad. ložisek / náboje /. Chtěl jsem poradit nějakou odzkoušenou značku / výrobce /. Ps. Mám stejné provedení zad.ložisek jako ty Re: Ložiska
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2010 03:37 Pak je na tobě jestli si připlatíš za kvalitu a koupíš SKF za 3600kč nebo homemade "Starline" za 1900kč. Ale do tak starýho auta investovat 72OO... To by muselo být v top stavu abych tam dal nové ložiska za 7klacků! (I když já teď vrazil do auta cca 30tis - motor + celková generálka - holt na nové není) Co vrakáč? Za 500 kč jsem sehnal já a v pohodě již cca 2 rokem... . Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95 Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-) Re: Ložiska
Autor: Chosse (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2010 05:39 Kluci mám dotaz, měnil jsem na kadettu s bubnama vzadu ložiska. Když seřídím vůli dle příručky k autu tak je tam vůle na kole cca 1mm, je to vpořádku nebo jsem udělal u seřizování chybu ? Díky Kadett E GSi C20NE rv. 91 Re: Ložiska
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2010 11:34 Chosse:
Vzadu jsou kuželíková ložiska - a ty se seřizují vždy bez vůle. Tzn. matici utáhneš tak, aby se kolo volně (bez citelného drhnutí, škrundání apod.) otáčelo, ale zároveň, aby tam nebyla jakákoliv vůle. A poté cca po ujetí 50 - 100km opět auto zdvihneš a zkontroluješ nastavení (nová ložiska si "sedají") tzn. většinou opět o trošku utahuješ. Dokonce pro vymezení počátečních montážních vůlí se doporučuje, po utažení dostavovací matice, několikrát trochu klepnout přes trubku, popř. jiný vhodný element na střed náboje kola - (tím se sesedne nová vazelína apod.) a poté znovu trochu dotáhnout ... Re: Ložiska
Autor: Chosse (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2010 11:44 Díky, ještě jsem s tím nejel tak to tak udělám než vyrazím.Každopádně mě to překvapilo že by tam měla být vůle - když jsem to dělal podle příručky (je fakt že je tam utáhnout na 25Nm což jsem odhadl jelikož nebyl momentový klíč) Ještě jednou díky Kadett E GSi C20NE rv. 91 Re: Ložiska
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2010 12:17 Chosse:
Hele ono s těma utahovacíma momentama... Je to sice pěkná věc, ale nejde použít na starý, vyběhaný součásti. Tam je to pak lepší na citovku... |