Re: Persony na Astru z jiného Opla?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2010 11:08 Souhlasím s Vendysem, vždyť je to logické.... NEbudem si tady snat něco jasného vysvětlovat na obrázcích
A co se horního uložení týče, gumy jsou jako nové... Fotku sem dám hned jak se dostanu na rovnou podlahu. Zrovna včera jsem na to koukal a oproti zadním kolům je to docela trystní Re: Persony na Astru z jiného Opla?
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2010 21:58 Konečně jsme se na nečem shodli
V podstatě jsi potvrdil to, co jsem psal v předposlední větě včera.Snížením pružin zvětšuješ odklon kola. Jen ta tvá teorie je od začátku velice zjednodušená. Re: Persony na Astru z jiného Opla?
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2010 22:05 Taky co se týká toho sjíždění pneu v důsledku snížení pružin,resp.zvýšení odklonu je důležitá jejich šířka. Placky rozměru 195/50-15 na ráfcích 7X15 budou náchylnější na sjíždění vnitřní strany podstatně víc než třeba seriová guma 175/70-13 na 5,5 palcovém ráfku. Re: Persony na Astru z jiného Opla?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2010 08:21 Mám 15-tky 195/50/15 na ráfku myslím 6,5, nebo 6?... Tím si nejsem jistej.... Re: Persony na Astru z jiného Opla?
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2010 19:15 To je fuk, to mi neříkej že máš takové ačko a sjíždíš tolik pneu, když já jsem dole o 70mm a na 205/40/16 na 7,5 a v pohodě je to nějaké zajímave, těším se tu fotku. ------------------------------- Astra F GSi 16V M2.8 150ps [picasaweb.google.com] - monopost gallery Re: Persony na Astru z jiného Opla?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2010 21:43 To je to co tady říkal myslím Vendys, ty už ji máš tolik moc sníženou že se ti ramena dostala do stejné polohy ale v opačném směru (nahoru).
Dejte mi s tou fotkou čas, teď se k autu asi moc nedostanu, vzal si ho Brat na chatu..... Re: Persony na Astru z jiného Opla?
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2010 16:26 Jak je na tom sbíhavost? Já bych řekl, že se ti k tomu snížení a širokým gumám ještě přidala krapet větší rozbíhavost. Ta má taky zásadní vliv na sjíždění vnitřků pneu a ještě navíc i na jízdní stabilitu.
Jinak co napsal Vendys, je tak strašně zjednodušené,že to v praxi nejde ani brát vážně.Vůbec nebral v potaz možnost pohybu čepu kulového kloubu, odpor stabilizátoru při náklápění ramene,stlačitelnost pružiny ... To co popisuje je extrém, schválně si porovnej, o kolik jde z vodorovné polohy naklopit rameno nahoru a o kolik dolů až budeš mít povolený krajní čep a necháš namontovaný stabilizátor. Úhel odklonu se nastavuje na autě cca 0-2°, takže se jedná o míru běžným okem v postatě nepostřehnutelnou. To, co ukazují některé nákresy k téhle problematice je zveličené. Navíc rozdíl ve vzdálenosti krajních kulových kloubů ramen se sice může zvětšit,jak píše Vendys, ale čep kloubu se naklápí podle potřeby, takže vzdálenost míst, kde je čep uchycený do otočného ramene se zas tak zásadně nemění. Prověř geošku a hoď tu fotku těch "Aček", taky jsem zvědavý. Re: Persony na Astru z jiného Opla?
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2010 21:47 Pokud dáš nízkou pružinu na obě strany, pak odpor stabilizátoru = 0. Stlačitelnost pružiny při stání na místě je bezpředmětná. A co se týká pohybu čepu kloubu, ten je vždy v ose s těhlicí a personem. A jestliže se tedy změní rozteč kulových čepů ramen, pak se změní i rozteč koulí čepů. Pokud tedy beru person, těhlici, čep a kouli kloubu jako jakousi úsečku, co se stane? No a samozřejmě že pokud se to dole roztáhne, tak se ta kola udělají rozbíhavá. A už mě to nebaví. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená |