Repro - plus a minus , jak poznám ?
Autor: Pepan (IP zapsáno)
Datum: 17.06.2007 16:08 Chtěl bych si do auta dát dozadu starší repra , jsou 4 ohmy a 3W . Ale na svorkách není označeno + a - . od rádia jsou dráty označeny + a - a tak mám srach , abych v případě prohození neodpálil rádio , nebo něco jiného .
Jak poznám , který kontakt u repra je + a - ? Nebo to prohození nic neudělá a je to jedno , kam se zapojí + a - ? Prosím , ujasněte mě to . Díky Re: Repro - plus a minus , jak poznám ?
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 17.06.2007 16:52 Pokud jsou to opravdu 3W, tak je tam radši nedávej. To muziku přes motor sotva uslyšíš a když už tak hodně zkreslený zvuk. Když otočíš plus minus, tak si myslím zničíš max. reproduktor. Přehozením se obrátí výchylka repro a běžně se to využívá, třeba u subwoferu pro snížení objemu skříně. Tam jsou dva repro montované na sebe, membránami k sobě a koši od sebe. Aby chodily spolu a nepřetláčely se, je jeden zapojen správně a druhý přepólovaný. m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12 Re: Repro - plus a minus , jak poznám ?
Autor: Pepan (IP zapsáno)
Datum: 17.06.2007 17:05 Díky za názor .Brouzdal jsem na netu a pro všechny , co by to chtěli vědět :
Nejjednodužší zjištění polarity repráků - jde o zjištění prvního pohybu membrány směrem ven při zahájení reprodukce. Nejjednodužší je připojit k repráku slabou baterku (třeba tužkovou 1,5 V, NE silnější a klidně i použitou). Pak jde membrána dopředu pokud je polarita správně. Ten pohyb je naprosto jasný a zřetelný. Navíc dokud je baterka připojená zůstává membrána vychýlená. Když je polarita obrácená je membrána vtažena dovnitř – což je špatně. Když se nepoužije silná baterka není se čeho bát , stačí přidržet prsty. A nebojte , nekope. A co když se přece dráty přehodí ? Otoči se sinusovka a nebude to hrát basy.. kmitočtové hranice se požerou.. jinak repro se tim nezniči To jsem vyčetl na netu , ale jen ze zvědavosti - jak poznám + a - z rádia , když tam to nebude označeno ? A po tom prohození ? Opravdu nic neodpálím ? Re: Repro - plus a minus , jak poznám ?
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 17.06.2007 17:43 Běžně je + slabší a - silnější konektor, jinak při pohledu zezadu přes magnet je + napravo a - na levo.
Jinak aby reproduktory za něco stály, mely by mít 2x větší rozsah neš výkon rádia! . Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95 Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-) Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (17.06.2007 17:44) Re: Repro - plus a minus , jak poznám ?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.06.2007 20:33 Prosim vas lidi, premejslejte. Pri otoceni faze repraku se nic neznici, neni sebemensi duvod. Jediny k cemu doje, bude rozhozeny stereo a to jen "na ucho".
A pokud nevis co je + a -, tak zapoj oba repro stejne a je vyreseno. Jinak 3W repro je skutecne totalne na prd. Pro zadek je celkem vhodny pouzit repro od 30W nahoru. Re: Repro - plus a minus , jak poznám ?
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 18.06.2007 09:40 Tak se nám i v této prokleté sekci rozvinula pěkná debata a Standa ji utnul. m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12 Re: Repro - plus a minus , jak poznám ?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 18.06.2007 10:09 Ajajaj, tak to me mrzi ze jsem vam prekazil tak krasny povidani... Re: Repro - plus a minus , jak poznám ?
Autor: Beruna (IP zapsáno)
Datum: 19.06.2007 19:21 3 W jo, tak to bude nářez :-))). Re: Repro - plus a minus , jak poznám ?
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 19.06.2007 19:36 Já mám dvoupásmové repro (2x) 4 ohmy 45W a nějak pozoruji, že mi to nestačí
tyy 3W tak to mám myslím na sluchátkách u počítače . Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95 Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-) Re: Repro - plus a minus , jak poznám ?
Autor: Nesquik (IP zapsáno)
Datum: 06.07.2007 10:28 Teda Stando utnul si to hezky:-) Označení repro + - je docela zcestný páč reprák není nic jinýho než cívka a na ní + a - budete hledat asi zbytečně. Hlavně je zapoj oba stejně a myslim že "přeslech" kterej bude mezi předkem a zadkem (auta) ani nepoznáš. |