www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 4 z 6
Re: kontrolka dobíjení
Autor: Dušan33 (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2007 06:38

To Gizmo-14V v aute je podmienka pre spravnu funkcnost celej elektriky ;hlavne akumulatora co vyplyva z pricipu nabijania olovenych akum(plne nabity clanok Pb akum. ma 2,4V*6=14,4V). Nedaj sa mylit udajom 12V na alt. HITACHI(aj na ziarovkach je napisane 12V)

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Dušan33 (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2007 06:41

Este toto: ASTRA 1,7 TDS HB 1997 TC4EE1

Už zas alťák
Autor: svidra (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2007 19:24

Mám astru (F) 1,6 benzín z roku 95 a motorem X16SZ. Alťák Delco Remy a problém nad kterým už pomalu brečím. Po nastartování mi nezhasla kontrolka dobíjení. Čím víc otáček točím,tím vic a intenzivneji svítila,až se spálila uplně. Proměríl jsem alták a zjistil že odešel diodový mustek. Ten už jsem sehnal a koupil jsem hned i relatko dobíjení. Vymenil kontrolku,všechno dal do kupy a kontrolka je nějak mimo. Alták dobíjí,ale kontrolka nesvítí. Na tom tenkém drátu k alt by měl být proud,ale není a ja nemám ani páru kam vlastně vede. (ke kontrolce?)a co pak ten proud?

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2007 22:24

Na tom tenkém drátku k altíku by mělo být + jen když máš zapnutý klíček a ten kablík je odpojený od altíku. To je totiž + které pustíš ze svorky 15 (zapnutí zapalování) přes žárovku kontrolky. Pokud ten odpojený kablík ukostříš, musí kontrolka svítit. Abych ti to ještě víc objasnil. Když máš vše spojené jak má být a zapneš zapalování, pustíš plus do kontrolky a od alternátoru jde mínus (dokud nezačne dobíjet) je to totiž ukostřené přes regulátor, uhlíky a vinutí rotoru. Ve chvíli, kdy začne dobíjet, ten mínus zmizí, protože se v okruhu buzení vyskytne grinning smiley plus ze statoru přes pomocné diody.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Filip (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2007 14:56

Zdravím, mám kadetta 1,3i rv1989. Při jízdě autem mi z ničeho nic blikne kontrolka dobíjení. Stačí zastavit, vypnout motor, zase nastartovat a je zhaslá. Po chvilce jízdy to samé. někdy to dělá častěji někdy vůbec. Alternátor (bosch) dobíjí dobře-při nastarovaném motoru dává 13,7V. Uzemnění motor-alternátor mám nové a taky odzkoušené. Oba dráty od altíku jsem propípal zkoušečkou a taky jsou ok. Ted mám momentálně špatnej krokovej motorek, ale už je na cestě jinej. Je možný, že by to na to mělo vliv?

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2007 15:25

a co uzemnění agregát -karoserie? A rozsvítí se jen na chvilku, nebo svítí do té doby než vypneš motor?

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Filip (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2007 15:46

Svítí do té doby než vypnu motor. Uzemnění motor-karoserie bohužel nevím kde je-je to něke na převodovce?

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Filip (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2007 16:04

Našel jsem uzemnění motor-karoserie a je také v pořádku. Je to jakoby z levé strany převodovky hned nad starterem.

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2007 16:09

Filip napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Našel jsem uzemnění motor-karoserie a je také v
> pořádku. Je to jakoby z levé strany převodovky
> hned nad starterem.


Uzemnění agregát-karoserie je na čele převodovky a spojuje levej podběch s převodovkou. podívej se jakoby pod baterku,,je upevněný pásek na spodním okraji podběhu.

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Filip (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2007 16:25

Tak žádnej pásek, ktery spojuje podběh s převodovkou pod baterkou nemám. Zatím jsem se nedíval podrobně, ale vubec netuším, kam bych ten pásek připevnil-vyzkouším to.
Jediný co mám tak je altík-motor jak jsem říkal a pak je hnědej tlustej drát nad starterem a ten vede k baterce a pak další tenší drátky jsou ukostřeny na přední masku.

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2007 17:18

Nekde ten klasickej silnej pasek z podbehu - nosniku na prevodovku nebyl a byl tam jen odrusovaci kondenzator. Podivej se na nosnim pod baterkou, najdes ho tam urcite, tak ho nahrad medenym paskem.
Nicmene se nezbavuju pocitu, ze odchazi uhliky v alternatoru.

Re: kontrolka dobíjení
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2008 19:56

Zdravím Vás, hoši, mám k Vám nesmělý dotaz : Měnili jste někdo ložiska na altíku Delco remy 100 A ? Altík mám funkční, uhlíky ujdou, ale ložiska začínají být slyšet... Zkoušel jsem to dnes rozebrat, je to skutečně samorost. Nesundal jsem řemenici - matice tam drží jako blázen (matice je lepená na závit ???), bez odpojení vývodů statoru od usměrňovacích diod s tím taky nehnu, bojím se, že při zpětném letování vyhřeju... Zkoušeli jste to někdo ??? Zatím jsem to dal zpět do kupy, chodí....

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2008 22:54

Matici nastříkat nějakým mazacím-odrezovacím sprejem. Vždycky jsem ji povolil, i když někdy až se slušnou trubkou na klíči (ale já jsem slabej grinning smiley ). A ty diody holt nesmíš ohřívat čtvrt hodiny.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: kontrolka dobíjení
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 30.07.2008 05:11

Díky, takže jsi ho měl rozebraný... Řemenici jsi měl při tom povolování chycenou asi opásáním řemenem chytlým ve svěráku ? I to se mi při tom už začalo protáčet - ta síla byla fakt slušná....

Re: kontrolka dobíjení
Autor: MartinTomáš (IP zapsáno)
Datum: 30.07.2008 07:03

JardaF Já sundával řemenici je to tak 2 měsíce. Bez prořádnýho svěráku a brutální síly si s tím fakt neporadíš! osovně nechápu jak ta matice může tak pevně držet! Já vyměňoval řemeničku (skládá se ze dvou plechových talířků - taky pěkný výdrp - 300Kč!) byla už hodně opotřebovaná a řemen v ní pískal. Doporučuji jak to budeš mít celé rozebrané rovnou vyměnit i uhlíky - cca 70Kč tady je nějaký ten návod:

[www.opelastra.cz]

Opel Astra Caravan F X17DTL r.v. 95

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 30.07.2008 09:59

JardaF: Až ten altík rozpůlíš, chyť ho do svěráku za pólové nástavce rotoru. Pak řemenici povolíš.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: kontrolka dobíjení
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 30.07.2008 12:20

Já myslím, že je to lepené nějakým sajrajtem na obtížně rozebíralné spojení a pomohlo by tomu teplo. Jinak teď už si s tím asi hrát nebudu, chystám se do Chorvatska, nerad bych se vydrbal, že mi cestou odejde dioda, kterou si načnu sám při odletování přívodů ze statoru (prý jsou diody na tomhle typu altíku kamenem úrazu). Snad to ještě chvilku vydrží a pak zvážím, jestli se s tím krámem budu trápit sám nebo to nechám udělat - letos už byl výbrus válců (X16XEL) a taky bych rád dělal i něco jiného, než si hrál s autem...

Re: kontrolka dobíjení
Autor: jožin (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2008 20:18

Tak já jsem musel matici nahřát autogenem, protože jsem jí měl přilepenou. Po povolení bylo cítit lepidlo. Dráty jsem odletoval a pak i zdárně přiletoval. Měnil jsem regulaci, (stabilizaci napětí). Jenže za chvíli mi odešel i usměrňovač( diody) a tak jsem na vrakáči za 5ti kilo koupil jinej altík

kontrolka dobíjení
Autor: k?mar (IP zapsáno)
Datum: 20.09.2008 18:53

Mám takový dotaz, zjistil že mi na vozidle(Astra 1.8 16V) po nastartování svítí kontrolka dobíjení.Svítila i když jsem vypnul motor a vyndal klíček od zapalování.Při jízdě se mi rozsvěcovaly a zhasínaly kontrolky od aibagu a oranžové závady na motoru.Po odpojení baterie a znovu zapojení kontrolka jen trošičku svítí a problikuje.Zastavil jsem se u servisu kde mi změřily testem měření napětí a zjistili,že dobíji(14.73)ale kontrolka svítí pořád.Jen když vyndám klíček ze zapalování už kontrolka nesvítí.Baterii jsem hodil na nabíječku a zjistil,že alternátor baterii dobíjel.Co je příčinou?Proč svítila kontrolka dobíjení i po vyndání klíče ze zapalování.Děkuji za odpověď

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 21.09.2008 14:01

Je jistá teorie, že náš svět vznikl při tzv velkém třesku, ale jsou i jiné teorie. Lidé mohou mít na věci, ketré se staly různé názory, ale pravdu nemusí mít nikdo. Tím chci říci, že pokud nikdo nezjistí stav věci ve chvíli, kdy se děje, těžko se to dá mnohdy zjistit zpětně. smiling smiley Ano, je jasné, že šlo nějakým způsobem z přes alternátor napětí z akumulátoru do přístrojovky, ale důvodů může být skutečně spousty. Od načaté diody až po uškvařenou a zuhelnatělou mouchu na tom správném místě. Ale ono se to nejspíš časem projeví a bude možnost to zjistit. smiling smiley

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 4 z 6


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **        ********   ********   **      ** 
  **   **   **        **     **  **     **  **  **  ** 
   ** **    **        **     **  **     **  **  **  ** 
    ***     **        **     **  **     **  **  **  ** 
   ** **    **        **     **  **     **  **  **  ** 
  **   **   **        **     **  **     **  **  **  ** 
 **     **  ********  ********   ********    ***  ***  
Powered by Phorum.