www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 3 z 6
Re: kontrolka dobíjení
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2007 19:40

Tak uhlíky jsou v pohodě, bude v háji regulátor nebo některá dioda. Kontrolka svítí po zapnutí zapalování normálně, po nastartování pohasne, ale ne úplně. Při měření na baterii 14,2V na volnoběh a i po zvýšení otáček. A tak pokládám dotaz pro odborníky elektro - dá se takhle alespoň provizorně jezdit do sehnání dílů nebo ihned odstavit a opravit?

m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12

kontrolka dobíjení
Autor: Lubík (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2007 18:00

Zdravím. Mam astru 1.7td. Kontrolka dobijení nesvítí,žárovka je v pořádku, altík je v pořádku/snad/dobijí na 14.5v. Po nastartování musím protočit motor tak na 4500-5000ot a dobijení pracuje.Po vypnutí a opětném nastartování,i třeba na minutu, nusím motor opět prošlápnuot.Nemohu přijít na závadu Prosím poraďte.Díky Luboš

Re: kontrolka dobíjení
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 25.02.2007 15:34

Vauxhall mě sehnal alternátor BOSCH. Provedl jsem na něm běžnou údržbu - výměna ložisek a uhlíků, stočení sběracích kroužků - a zatím jede v pohodě. Zbavil jsem se DELCO REMI a doufám také všech problémů s dobíjením. Nebo spíš s nebobíjením. thumbs down smileys with beer

m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Míra Caravan '93 C16NZ (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2007 05:47

Ahoj!

Z diskuse jsem pochopil, že při odpadlém ukostření alternátor - motor má svítit kontrolka nabíjení ...
Kablík mi odpadl/uviklal se, auto nedobíjelo a kontrolaka nesvítila, takže jsem si toho nevšiml. Až když jsem nenastartoval a hledal závadu, přišel jsem na ten kablík.

Můj dotaz zní, jestli je v pořádku, že při odpadlém ukostřovacím kablíku alternátoru nesvítí kontrolka dobíjení?

Při spojení kablíku jen tak rukou se při vypnutém zapalování kontrolka opět rozsvítila (za běhu nevím, musím nabít smiling smiley).

Díky za odpovědi, Ahoj,
Míra
Astra Caravan '93 C16NZ

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Martas.chovik (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2007 12:39

Čau chlapy mám Astra F caravan X 17 DTL, řeším problém s Atltíkem už 1,5roku neustále mám problémy loni mi odesel altik nechal jesem ho dat na repas frajer si rekl 7400,- no co se da delat jezditr potrebuji, nasadil mi ho do auta ja v klidu odjel po cca 5km jizdy mi prestal fungovat otačkomer volam mu riká jen hloupost zitra se zastav prace na 5min. ok cca po 2h. jízdy koukám a pám snad prazdnou nádrž nez jsem vyjízdel tankoval jsem vylezu a koukam jestli nemam díru v nádrzi ci co? nafta nikde netece a pak jsem zahlédl hlavní svetla mžhourali, zvednu víko a multimetr na baterce 9,5V otocka a 150KM nazpet za tím frajerem, auto mel 3týdny nez na to (prisel),dobre po mesíci trapení mi to dobíjelo, ja v klidu zase jeszdil cca 3mesíce na to zase nedobjí a kontrolka nesvítí, dobre rekl jsem si chce to novej auto potrebuji dostal jsem skvelej kontakt na opel autodily Písek sehnal mi tentýž co tam byl originál fungl nový za 5400,- i s postovným no bomba
!!!! frknul jsem ho tam a parada. supr 2mesíce na to stratér v kopru zase volám do písku zase origos za 4000,- parada,



je to 2 mesíce strtér zase spalený byl v zaruce vymenili mi ho skvelá firma, no a je to 14dní, zase problémy s dobíjením altík se zdá zě nedobíjí i kdyz je to na hraně 13,4-13,6v, do toho mi obcas nejde otackomer atd.....

baterku mam už novou - týden, kostru na motor(prevodovou skřín) jsem udelal novou no na karoserii asi udelám taky novou.

ALE zarazilo mě jak tady píšete o pásku(kostre) k altíku to tam snad nikde nemamto by nejspíš mohl být ten problém, kde by se to chlapy mělo vyskytovat(odkud-kam vést)????????????????????????????????????????????????????????????



Chlapy omluvte pravopis píšu jak prase!!


Dík za jakoukoli radu DÍKY MOC
MARTAS Astra F Caravan X 17 DTL (ISUZU - r.v.96)

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2007 21:11

13,4-13,6 To je normální dobíjení

Jaký typ Alternátoru máš? Výrobce!

Jinak co se týče toho "pásku" tak já tam mám originál silný drát s očkama.
Ten pásek (kostra altíku) spojuje altík a motorový blok přes ten kovový pás co jim zajišťuješ polohu nastavení klíňáku.

Viz červená čára

http://img157.imageshack.us/img157/1041/beznzvuoa9.jpg


Jinak ten kluk tě festovně natáhl! Páč nový regulátor třeba na delko Remy altík stojí cca 600Kč - před necelým týdnem jsem se ptal při mé výměně uhlíků.

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (27.05.2007 21:13)

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 29.05.2007 01:27

Jak slyším o altíku na Isuzu, není mi dobře. Je tam Hitachi s pumpou na brzdy že? Těch 7400,- za opravu není zas tak moc, protože tohle zhruba stojí diodový blok s regulátorem. Je lepší shánět každý díl zvlášť a pak to celé přečepovat na původní držák. Pak se lze dostat o dost níž. Jinak co vím, Elit ho má v nabídce-repas za 11000,- eye popping smiley

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 29.05.2007 04:58

Tak příště (nechci strašit jen ať funguje!) až ti odejde tak tam vraž nějaký jiný altík podobných parametrů, ale daleko levnější! Důležité je jen stejné uchycení a vlastnosti. A po ptákách! na Hitachi atd... bych se vy...... vykašlal the finger smiley

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 29.05.2007 09:11

To Gizmo: Problém je v tom, že rovnou na altíku je podtlaková pumpa na brzdy.

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 29.05.2007 12:35

Ajaj to je průser eye rolling smiley
Ostatně blbý Němci co by od nich člověk čekal! Konstruktér byl v tomto případě notně ožratý, když tohle navrhl!

Ale i tak si myslím že by ten regulátor šel vyměnit za nějaký jiný levnější??

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: kontrolka dobíjení
Autor: TDD (IP zapsáno)
Datum: 02.07.2007 09:52

Zdravim vespolek a prosim o radu.
Kontrolka dobijeni, posledni cca mesic jsem si vsimnul, ze obcas po otoceni klickem (pred nastartovanim) se nerozsviti kontrolka dobijeni, jindy se rozsviti tak jak ma...Startovani je v pohode na prvni cvrnknuti. Na baterii na volnobeh bez spotrebicu namerim multimetrem cca 13,9V, pri zatizeni to jde o neco dolu ale porad je to v norme...V srpnu 06 jsem menil diodovej mustek. V unoru na emisich mi nebyli schopny zmerit otacky motoru - ze udajne altik (Hitachi) vynechava. V servisu mi zas po kontrole altiku rekli, ze je vsechno v cajku. Letos cca 3krat se mi jeste stalo ze pri otoceni klickem (zhaveni) bylo slyset pomerne intenzivni (= rychle) cvakani ze sloupku u spolujezdce - nejake relatko?! V cervnu 07 prace na servopumpe, na altik vyteklo neco hydraulickyho oleje.
Nenapada, prosim, nekoho z techle indicii, kde muze bejt problem?
Diky moc
TDD - AstraF Caravan, 1997, 1,7TDS

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 02.07.2007 20:43

Alternator prebiji nový
Autor: goodboy (130.207.broadband4.iol.cz)
Datum: 02.07.2007 22:35

Zdravim vsechny, mam problem, prebiji mi alternator, na ASTRE F r.v. 97, 1,6 8V, mate nekdo zkusenosti jak se da vimenit regulator. Myslim si ze je soucasti alternatoru, ale jestli nahodou neni nekde jeste neco jinyho co by regulovalo dobijeni. Dava mi to pri 3000 ot/min 17V... yawning smiley)

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 02.07.2007 20:53

Stando Stando! ty zlobíš!! HLEDEJ!! Je tady toho už fakt hodně o tomhle napsáno! Zítra mám volno tak se pokusím "nějaký ten návod" sesmolitthe finger smiley

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.07.2007 05:16

Ja nezlobim, ja sem ten prispevek jen presunul smiling smiley

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 03.07.2007 13:02

Předně zdravím všechny příznivce značky Opel!

Po pročítání stále se opakujících příspěvků ohledně poruch alternátorů (dále pouze alt.)jsem se rozhodl, „sesmolit“ návod na jejich opravu. Rozhodně nejsem žádný „ing“, a berte to pouze jako návod od fandy této značky! Jsou tu jistě zkušenější odborníci.

Tak jdeme na to!

Předně troška teorie:
V automobilech Opel Astra se dle typu motoru a roku výroby montovaly cca 3 základní typy alt. od různých výrobců (pominu-li, že na některých typech alt. jsou ještě montovány „podtlakové pumpy“ na brzdy – zde je oprava složitější a dražší) a typů. Osobně si myslím, že je to velice nešťastné řešení.

Základní výrobci alternátorů:
Bosch 14.0V
Delco-Remy 13.6V
Hitachi 12.0V

(při 3000ot/min by mělo být napětí cca + - 13.5 až 14.5V )

Poruchy:

1. přebíjení
2. nedobíjení
3. zadřené ložisko

U první závady je to na 99% vadný diodový můstk (na Delto Remy cca 600Kč), který je potřeba vyměnit za nový (pokud ovšem jste elektrikáři a umíte najít a nahradit vadnou diodu a také jí musíte mít, že the finger smiley )

U druhého typu závady může být příčin několik: již zmíněný diodový můstek, vadné uhlíky (zbroušené pod 5mm vyměnit – cca 70Kč), měděné sběrné kroužky (stačí vyleštit v horším případě vyměnit za nové – nutné pájení), spálené vinutí rotoru, elektroinstalace, ukostření alt.

Třetí závada je myslím si jasná.

A jak se projevuje „přebíjení“??
Blikající kontrolka dobíjení, vyteklá baterka, praskající pojistky – žárovky



http://img502.imageshack.us/img502/6707/ukost345enalthw3.th.jpg
Blikající (svítící) kontrolka dobíjení může mít za příčinu i špatná kostra alt.! (kabel mezi horním upevňovacím šroubem a blokem motoru)


Při spáleném diodovém můstku.

První věc, kterou uděláme, je samozřejmě kontrola elektroinstalace vedoucí z alt.! Mohl by být při nefunkčnosti alt. problém tady a poté, by jsme zbytečně rozdělávali třeba funkční altík!

Alt. vymontujeme z auta (drží ho pouze dva šrouby (klíč č.13) horní který slouží k zajištění napnutí klínového řemene a spodní cca 15cm dlouhý šroub sloužící jako „kloub“ na kterém alt. drží. + samozřejmě odstraníme kabely.

(S alt. jsem se já osobně moc nemazlil a vymontovaný jsem ho vzal na wapku, kde jsem ho podrobil důkladné „očistě“ horkou vodou grinning smiley) – nutno dodat, že byl poté jako „nový“

A nyní k samotnému rozebrání.
http://img122.imageshack.us/img122/6667/alterntorhanzud4.th.jpg
Zde záleží na typu! Ti kdo máte diodový můstek a uhlíky vyvedeny vně alternátoru (jako Hanz – jeho snímek) a tedy volně přístupné, máte o 90% menší práci!

Stačí pouze odstranit horní kryt a vše je volně přístupné. (Zde bych se tím moc nezabýval, jelikož postup je jednoduchý.

Já osobně mám v autě (X17DTL Opel) zhruba tento typ alt., a tímhle typem se také zde budu zabývat.
http://img48.imageshack.us/img48/8742/delcor2bh0.th.jpg
Druhým typem je al. který má jak uhlíky tak diodový můstek v těle al. Zde je nutno alt. kompletně rozebrat. (na obrázku drží tělo 4 šroubky já mám pouze 3)


Zde je kompletní schéma rozebraného alt. Delto Remy (dle typu alt.!)
http://img218.imageshack.us/img218/2483/delco8schmaxk1.th.jpg


Alt. drží „pohromadě“ tři až čtyři (dle typu) po boku umístněné šroubky (klíč č.8), které je nutno vyšroubovat. Zde důrazně doporučuji použít očkový nebo nástrčkový klíč nikoli klasický otevřený! Šroubky jsou malé a strašně lehko se hlavy strhnou, a pak je problém!

Před rozebráním si poznačte vzájemnou polohu všech třech dílů těla alternátoru!!!

Bohužel jsem přišel o kompletní fotodokumentaci při rozebírání alt., a tudíž omluvte rozdílné fotky, které jsem našel všude možně po netu.

Alt. rozeberete po odšroubování šroubků velice snadno. Prostřední díl (stator – vinutí) je pouze naražený mezi jednotlivými díly těla alt. Alt. by jste měli rozebrat tak, aby se Vám rozložil na dva samostatné díly a to na, díl s řemenicí, rotorem a předním tělem alt. a na stator (vinutí) a zadní tělo alt.


U předního dílu alt. zkontrolujeme ložisko rotoru jestli se lehce točí nezadírá se atd.. ( při výměně je nutné odšroubovat zajišťovací šroub řemenice (myslím že to je klíč č. 26 - 28?!) a sundat řemenici i s ventilátorem a vyklepnout rotor ven (ložisko stojí cca 70Kč)

Dále zkontrolujeme měděné sběrné kroužky – jemným smirkem je očistíme.

Nyní se dostáváme k našemu problému s diodovým můstkem.
http://img47.imageshack.us/img47/913/alterntor3jj4.th.jpg
Zde je obrázek již bez statoru, který ze zadního dílu alt. odděláme tak, že odšroubujeme tři matky, které jsou umístněné na diodovém můstku a poté stator – vinutí mírným poklepáváním kladívkem odděláme od zadního těla alt. (je tam pouze naražen)


Diodový můstek na místě drží dva šroubky, které mají matky z vnějšku alt.

Dle opotřebení uhlíků (kolem 5mm nutná výměna) je vyměníme za nové (2x nové orig. Uhlíky stojí 70Kč i s DPH – nákup z elektroopravny alternátorů) Uhlíky mají rozměr 5,3 x 8,3.
http://img218.imageshack.us/img218/9734/alterntor1oz2.th.jpg
Zde je obrázek montážního otvoru pro zatlačení uhlíků při zpětné montáži

http://img108.imageshack.us/img108/1125/uhlkyyc3.th.jpg
Tělo držáku uhlíků (staré uhlíky) – umělá hmota zůstává a mění se pouze uhlíky s upevňovacím plíškem.

http://img146.imageshack.us/img146/8889/img0441ju5.th.jpg
Já jsem si místo toho zajišťovacího drátku pomohl tím, že jsem uhlíky svázal a tím je zajistil v montážní poloze kouskem nitě, kterou jsem po zasunutí rotoru přetrhl, a tím se uhlíky uvolnily.

Dále nás čeká sehnání nového diodového můstku – dle typu alternátoru.
Nejlépe je zajít se špatným můstkem do opravny alt. a tam se přeptat. Určitě ho rádi prodají.
(Pokud ho ovšem budou mít smiling bouncing smiley )
Jinak objednat buď přímo přes servis, nebo se kouknout po netu.

Zpětná montáž je prakticky jednoduchou záležitostí

Pokud se neměnilo ložisko, tak složit zadní díl s diodovým můstkem cca podle tohoto obrázku (dle typu alt. samozřejmě)

http://img218.imageshack.us/img218/9734/alterntor1oz2.th.jpg

http://img235.imageshack.us/img235/4563/alterntor2oq4.th.jpg
Nasadit zpět díl s uhlíky a přišroubovat ho jedním šroubkem

http://img55.imageshack.us/img55/9827/img0435dh4.th.jpg
Nasadit zpět „odpor“?? či co to je (černý čtvereček se třemi výstupy na můstek) nasadit plechový spojovací díl můstku s kostrou, poté nasadit černý umělohmotný kryt uhlíků a zašroubovat ho šroubkem

http://img237.imageshack.us/img237/1556/alterntor3ea0.th.jpg
Poté nasadit nový diodový můstek a přišroubovat ho k tělu alt. (2x šroub)

Poté nasadit stator a přišroubovat ho k můstku 3x matička + pérovky! (bohužel foto nemám) Dále již nasadit opatrně rotor s předním tělem alt. Zde je menší problém s těmi uhlíky (buď je zajistit tím drátkem přes otvor v těle, nebo ty provázky smiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

Sešroubovat alt. vše dobře podotahovat, zkusit s ním zatočit jestli se točí volně a namontovat zpět do auta. Multimetrem změřit kolik nyní dává V dle výše popsané tabulky. (každý alt. výrobce má jiné V)

Doufám, že Vám tenhle "návod" the finger smiley aspoň trošku pomůže.

S pozdravem Gizmo_CZ.smileys with beer

PS: připomínky týkající se návodu prosím přes seznam, pokud se nebudou týkat nějakého upřesnění či nedej bože mého omylu. Děkuji

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

kontrolka dobíjení
Autor: Švidrnoch Petr (IP zapsáno)
Datum: 02.09.2007 17:31

Mám problém! Po nastartování mi nezhasla kontrolka dobíjení a čím jsem měl vyšší otáčky motoru,tím více svítila,až se spálila. Samozřejmě že jsem ji myměnil,ale už se nerožla vubec. Auto samozřejmě nedobíjí. Co stím? Může to být rego?

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 02.09.2007 17:34

josmiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Dušan33 (IP zapsáno)
Datum: 05.09.2007 08:30

Zdravim OPEL-akov, rad by som prispel k teme dobijanie, resp. kontrolka dobijania. Auto som kupil v cechach asi pred 2-mi rokmi s tym, ze kontrolka dobijania mi nesvietila, no dobijanie fungovalo asi tak, ze bez zataze dodaval altik asi 13,8V, no pri zapnutych svetlach alebo ineho spotrebica kleslo nap. pod 12,4V, co je pre dobijanie aku. malo.Napriek tomu som nemal ziadne problemi ani so startovanim ani s elektrikou ako takou(super auto).Na zaklade tohto fora som sa rozhodol altik vymontovat a overit jeho funkcnost. Zistil som, ze je to HITACHI a ma spolahlivo zniceny diodovy mostik(dve diody prerazene, tretia v skrate). Tento altik ma iba dva vyvody, jeden ide na otackomer a druhy na kontrolku dobijania priamo bez rele, ktore byva umiestnene v pravom slpiku(v mojom aute ziadne nieje).Po vymene diod a uhlikov kontrolka svieti a palubne napatie je 14V v tolerancii 0,3V pri zatazi.Cena v JABE: mostik 1350sk, uhliky 150sk, remen 250sk, loziska som nemenil, pretoze za jedno pytali 700sk!
ASTRA 1,7TDS HB 1997 X17DTL ca.165000km

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 05.09.2007 18:34

14V je strašně moc!! je ten nový diodový most stejného typu co byl ten původní?? Mě to připadne že ne?!

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: kontrolka dobíjení
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 06.09.2007 23:49

14V není strašně moc.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 3 z 6


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
       **   *******   **     **  ********  ********  
       **  **     **  **     **  **        **     ** 
       **  **     **  **     **  **        **     ** 
       **   ********  **     **  ******    **     ** 
 **    **         **  **     **  **        **     ** 
 **    **  **     **  **     **  **        **     ** 
  ******    *******    *******   **        ********  
Powered by Phorum.