www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
5. Interier, Exterier :  Technická poradna   okna, palubovka, karoserie, nárazníky 
Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 2 z 4
Re: topení
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 10.01.2010 07:41

MiraHrdlicka napsal(a):
-------------------------------------------------------
> MiraHrdlicka napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > opel astra G1,7 td motor x17dtl r. 1999
> > ???????????? špatně topí


Pokud máš opravdu teplé obě hadice topení, tak bych šel cestou klapky topení, tzn. jestli nemáš vyskočené lanko, co ovládá klapku. Potom jedině demontáž výměníku a zkusit pročistit.

________________________________________
Raději pomalu autem, než rychle sanitkou
Opel Astra F Caravan X17DTL=>
Opel Astra G Caravan Y17DT=>
???
Luboš X17DTL

Re: topení
Autor: MiraHrdlicka (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2010 05:41

tak dík vyzkouším ale potřebuji prosím poradit jak sundat ty dvě hadice od topení abych ho mohl propláchnout jsou to nějaký rychlospojky a já nevím jak na ně? díky

Re: topení
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2010 14:24

Pokud máš klimu, je to trochu oříšek. Z motorového prostoru jsou dva vruty o délce asi 10 cm, ty musíš povolit, abys sundal tu plastovou vaničku pod radiátorem, kde odkapává kondenzát klimy. Dostaneš se na ně zespod auta. Pak vytáhneš tu přírubu, kterou ty vruty držely.
Musíš sundat středový tunel od ruční brzdy až pod topení, potom se dostaneš na sponky, co drží mezikus mezi hadicemi od motoru a radiátorem. Sponky chytíš do kleští a potáhneš směrem od středu ke dveřím a rozpojíš hadice. Kup si předem nové gumičky a sponky. Gumičky se ti stejně rozpadnou a sponky jsou lepší nové, nebude ti to tam potom kapat. Nové gumičky musíš potom něčím máznout, stačí indulona.
Jo a nezapomeň vypustit vodu z okruhu. Vypouštěcí šroub je zespod dole na chladiči na straně spolujezdce, má červené plastové kolečko.
verzi bez klimy bohužel neznám.
UFFgrinning smiley Román

________________________________________
Raději pomalu autem, než rychle sanitkou
Opel Astra F Caravan X17DTL=>
Opel Astra G Caravan Y17DT=>
???
Luboš X17DTL

Re: topení
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2010 16:09

2 Gizmo: Takových už bylo co mi tvrdili že ventil topení měla naposledy š120!!! Jak jsem psal astra G má elektrický (mohu doložit fotkou z epc) která kokrétně má a nemá ti nepovim, ale když jsem zatím narazil na problémy s topením tak jsem ho hledal a má ho tam (má tam ventil :-) ). Astru F jsem nikdy neměl, tak jsem předpokládal že bude mít podtlakem ovládaný tzv. trojcestný ventil jako mají jiné opely z těchto let (Vectra B, Omega B...)

Jinak pochopitelně zkontrolovat jestli nevypadlo táhlo ovládání klapky, případně jestli se klapka pohybuje (měla by klást drobný odpor) to už tady někdo psal, takže předpokládám že je to ok. Nejdřív bych ale zkusil vyndat filtr (vyndá se kastlík u spolujezdce a na víčku u topení se povolí šroubky a vyndá se víčko, pak už jde filtr vytáhnout ven) a při ohřátém motoru a zaplém topení bych právě otvorem k filtru šáhl na radiátor, jestli se ohřívá. Pokud se neohřívá nebo se ohřívá málo, tak je ucpaný radiátor/ vedení/ nefunkční ventil. Pokud je v této cestě něco ucpáno, voda teče cestou menšího odporu (přes chladič/ motor).

Doufám že jsem napsal dost, aby mě tu zas někdo nenařknul ve smyslu že jsem blb.

Aquarium vol. 1 -Opel Kadett E C16NZ -> betonovej můstek a pak do železa
Aquarium vol. 2 -Opel Kadett E C16NZ -> E16NZ -> 18E -> železo
Aquarium vol. 3 -Opel Kadett E ????? -> skončil v prachu
Aquarium 4 ??? -Opel Astra G sedan X18XE1 -> Xcože?XE -> jednou jí to taky čeká...
Arbeitauto -Opel Corsa B C14SE -> zakukala na klice -> 20SER a na pole s ní
Arbeitauto2 - Opel Omega B X20SE "prcek" -> zetor na tahání věcí a do práce



Upraveno 2 krát. Naposledy upravil Kyslik (11.01.2010 16:21)

Re: topení
Autor: Tomas-001 (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2010 19:24

Zdravím. Já mám takovýto problém. Zapnu-li topení ve své Astře Caravan 1.6 rv 1996 a chci foukat teplý vzduch přes prostor palubky, fouká mi průduchy v levo u řediče teplý, uprostřed palubky studený vzduch. Na okno a na nohy to fouká teplé.Poradí někdo, kde může být chyba...?? Díky

Re: topení
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2010 19:47

Tomas:
Hihsmiling bouncing smiley...
Vsadím se o 2 koruny, že jsi tady ani v nejmenším nehledal na fóru, viď?

U kadettu D, E a astry F prostě ze středních průduchů fičí ledovej vzduch. Tak to je konstruovanýsmileys with beer...

Re: topení
Autor: Tomas-001 (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2010 20:05

Pravda, nehledal. Díky moc. A když mi to nejde úplně zavřít, tak bude problém někde v klapkách, co..?

Re: topení
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2010 20:37

Jestli ti to fouká studeně z těch středních - tak jenom rozeber ten plastík s průduchama vyčisti klapičky a vyčisti/vyměň ten gumomolitan, co kterýho těsněj - mě to pomohlo...

Topení Astry v zimě!
Autor: Sady (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2005 10:40

Zdarec pánové, yak jste na tom s teplem v zimě? Moje TDSo nechce vůbec topit a to jsem tam dal nový termostat. Mám na půlce chladiče clonu a ručička je pořád v modrém....sad smiley

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2005 10:55

No ja jsem menil termostat na svem aute v prubehu zimy a zmena obrovska. Auto zaclo topit drive a vice. Rucicka teploty se dostala z modreho pole lehce nad carku co je pod 90 stupni (zajimalo by me kolik to je stupnu) a i ted za tepla se rucicka drzi stejne.

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: KDR (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2005 11:06

Přesně tak jak říká Petr A-C C14NZ, já ho taky vyměnil a teplota se zvýšila a navíc krásně ustálila - předtím mě šíleně kolísala. Takže Ti neporadím, čím by to mohlo být, jedině ještě jednou prověřit ten termostat....

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2005 11:13

Jeste jsem si vzpomel. Kdyz jsem hledal info o termostatu tak nekdo radil prohlednout si poradne dosedaci plochu toho termostatu, ze v pripadech pouziti spatne chladici kapaliny dochazelo k rozezrani toho mista a i novy termostat vlastne nedolehal a voda stale proudila.

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: Sady (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2005 11:21

Největší pešek je v tom, že jsem oba dva termostaty nechal vařit a oba dva se otevřely nádherně okolo 88-89 stupnu.... Termostat pro Isuzu je složen ze dvou částí..Jedna by měla otevírat vstup vody z chladič a druha uzavírat motorový okruh. (voda proudí jednou hadicí z výstup hned na vstup přes termostat) (Aby došlo k rychlejšímu ohřátí motoru).
Asi budu muset to celé v létě rožebrat a mrknout na všechno včetně topení..

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: jarad77 (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2005 14:37

měl jem kadeta který odmítal topit, motor c16nz, co že skoro stejné, tak jsem ho prodal známému a tomu po čase ten motor odešel, tak jsme h rozebrali a zjistili jsme že byl zarostlý průchod vody v sání, než to šlo do topení, možná bych zkusil celý ten motor pořádně vypláchnout tlakem , normálně prípojit hadici a kouknout co lítá za humus....

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: marselino (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2005 15:00

Nastartuj dobře vychladlý motor(po večerním odstavení auta) pusť topení naplno a rukama jdi po hadicích od motoru k topení a od motoru k chladiči. Průběžně sleduj teploměr. hadice od motoru k topení by se měly zahřívat nejdříve. Jestli se bude zahřívat i hadice od motoru k chladiči, pak je špatně namontovaný termostat, nebo jsi tam dal jiný typ co otvírá příliš brzy(70-80stC), pak bys měl dát s vyšší teplotou otvírání.

Taky můžeš mít zavzdušněný chladící okruh. Ten se odvzdušňuje přes čidlo teploty na sání.

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: Pluhy (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2005 16:01

Ja mam termostat v poho, ale kdyz rovnou topim, tak to mam taky jenom v modrem, podle me na to nema motor dost energie aby udrzel teplotuve vsem, ja to delam tak, ze ohreju motor bez topeni az nad modry, to se ohreje bez problemu a pak zapnu topeni a teplota uz neklesne...

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: Mišut (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2005 16:36

Já jsem měl taky problém s topením u 1,6 tky, a to jsem tam dával novej. Problém byl v tom že byl neorigo a kidyž jem tak dal loni v zimě originál od opela tak to bylo úplně něco jinýho.Né že bych propagoval origo náhradní díly, ale mě to fakt pomohlo!!! A nebo máš potom opravdu ucpaný radiátor topení.

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: Roger (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2005 20:08

Presne jak pise Misut, mam uplne stejnou zkusenost. Navic rozdil je cca 100Kc max.

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: Stehno (IP zapsáno)
Datum: 10.01.2008 18:17

Nazdarek u mojí astry to topení taky jaksi moc nejde strašně dlouho mi trvá než se mě zehřeje motor a o topení ani radši nemluvím. Tak mě prosím poraďte.

Re: Topení Astry v zimě!
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2008 13:40

Vždyť se tady píše o španým topení > výměna termostatu :-)) příště uveď motor jinak oživené vlákno skoro po 3 letech grinning smiley

Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 2 z 4


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******   **     **  **     **        **  **     ** 
 **     **  **     **  **     **        **  **     ** 
 **         **     **  **     **        **  **     ** 
 ********   **     **  **     **        **  **     ** 
 **     **   **   **   **     **  **    **  **     ** 
 **     **    ** **    **     **  **    **  **     ** 
  *******      ***      *******    ******    *******  
Powered by Phorum.