www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 12345Následující
Aktuální stránka: 1 z 5
Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Rom@n (Kadett C16NZ) (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 06:47

Mám prosbu, co všechno bych měl vyměnit při výměně těsnění pod hlavou, na co si dát pozor, má se dát hlava srovnat, atd

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 07:19

Je lepsi hlavu nechat "liznout", tak nejlip poznas jestli byla kriva, nebo ne. Protoze kdyz tam vratis krivou, tak muze taky tesneni menit za 14 dni znova... Jinak v tom zadnej problem neni.
Akorat musis poradne vycistit a vyfoukat diry na srouby a hlavne kdyz uz je mazat, tak opravdu jen nepatrne nejakou grafitkou (spis jen tak uspinit).

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 07:51

Na C16NZ většinou stačí jen hlavu vizuelně prohlídnout a zkontrolovat pravítkem na prosvit. Teprv pokud by byla křivá tak jí nechat srovnat. Kromě těsnění pod hlavou bych ještě měnil těsnění pod víkem a rozvoďák.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Rom@n (Kadett C16NZ) (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 08:51

Mám ještě prosbu,včera jsem jel cca 50km a když jsem přijel,tak byly hadice od chladiče tvrdý jak beton a nějak nafouklý, to asi není normální, že.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 08:53

Hm, to skutecne normani neni, co vicko na nadrzce?? Melo by pri pretlaku odfouknout....

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Rom@n (Kadett C16NZ) (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 09:36

Víčko neudělalo asi nic,prostě jsem přijel vypnul motor a tak mě napadlo podívat se na hadice a byly tvrdý jak kámen.No nic,asi zitra to rozdělám a vyměním těsnění, musím to dodělat do soboty, přece jen mě čeká obhajoba titulu yawning smiley)

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 10:21

Clovece tak to auto poradne zajed a dotahni hlavu poctive....kdyz tomu chces davat uz v sobotu kour.... Aby to tesneni zase nekde nefouklo....
Drzim palce a ten titul Te preju, ale nevim nevim....:-)

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Rom@n (Kadett C16NZ) (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 10:27

Kolik je km - pořádné zajetí?

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 10:35

No hele ja to delam tak, ze najedu cca 50 kilaku a dotahnu to poprvne a po dalsich cca 500 km to dotahnu jeste jednou.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 11:28

Nafouklý hadice jsou úplně v pořádku, teda pokud je pryč těsnění pod hlavou, jestli budeš ještě jezdit tak si povol víčko na expanzce nebo ti nějaká hadice bouchne. Při špatným těsnění (hlavě) se hadice nafukujou jak jelita, ono to totiž nestihne skrz víčko ucházet.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Rom@n (Kadett C16NZ) (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 12:01

Díky,dneska vyměním těsnění a uvidíme jestli to bude OK, doufám že jo. Do srazu najedu cca 300km, tak to snad bude stačit.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Rom@n Kadett C16NZ (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 19:51

Tak že těsnění je už vyměněný.Bylo špatný na čtvrtým válci.Bohužel se zatím to přelévání vody neodstranilo,bude nejspíš trochu zanesený topení,protože ty vodní kanály byly dost humus,někdo tam musel lejt snad vodu z kohoutku. Nemáte někdo nějakej typ na přípravek na vyčištění chladiče?
Dneska jen 2km z garáže k baráku,tak že zítra to projedu a uvidím jak to sedí.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 20:00

Kdybys potreboval topeni, mam jedno doma....

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Rom@n (Kadett C16NZ) (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2005 05:25

To bych musel vyndat celou palubovku,a to se mi fakt nechce. Spiš nejdřív zkusím,nějakej přípravek.Nebo budu jezdit tak,přesto díky. Když tak ti proberem na srazu.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2005 05:28

Přípravek na vyčištění chladící soustavy maj na každý větší benzínce a všechny fungujou stejně, je to nějaká naředěná kyselina, po jeho použití často začne někde téct voda protože to rozpustí všechny usazeniny (i ty které těsní), takže bych to tam rozhodně nelil pokud tě čeká delší jízda.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Rom@n (Kadett C16NZ) (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2005 05:34

Vrabi : zkoušel jsi někdy nějaký?Když jsem totiž rozdělal hlavu,tak v těch vodních kanálech byl fakt humus. Vodní kámen to je prevít, tak doufám,že mi nezabije motor yawning smiley)

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 07:22

nevíte o hlavě na Astru F DTL r.v. 96? (motor Opel) praskla mi a nejde zavařit, díky

je fuk kde ho koupím nebo je víc výrobců a některým je lepší se vyhnout ?
Autor: Dall (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 05:32

K tomu těsnění:
existuje od více výrobců a je lepší se některému z nich vyhnout ?
Nebo můžu vzít první který mi v autokelly nabídnou ?

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Rom@n Kadett C16NZ (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 11:16

Dall: já mám v autě těsnění od Victor Rainz, mají ho v Autokelly asi za 370kč, nebral bych těsnění Ayuza nebo jak se to píše, moc mi ho nedoporučily.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Martin557 (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2009 15:08

Ahoj,mám Astru F X16SZR, 1.6 8V, 1998, chci se pustit do výměny těsnění pod hlavou, ale narazil jsem na to, že na řemenici na klice je Torx. Věděl by někdo, jaký si mám koupit ořech? E18 nebo E20? Fakt nevím.
Ještě bych se chtěl zeptat na to, jestli se musí při povolování/napínání rozvodového řemene povolovat vodní pumpa. Tady v návodu na výměnu řemene je zmínka o tom, že pro rychlé sejmutí a nandání řemene by mělo stačit odklonit napínací kladku, překrýt otvory (č.3), vložit trn a zaaretovat...
Je u tohoto motoru něco, na co si dát při výměně zvlášť pozor? Díky.

Jdi na stránku: 12345Následující
Aktuální stránka: 1 z 5


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********        **  ********   **    **  **    ** 
 **              **  **     **  **   **    **  **  
 **              **  **     **  **  **      ****   
 ******          **  ********   *****        **    
 **        **    **  **     **  **  **       **    
 **        **    **  **     **  **   **      **    
 ********   ******   ********   **    **     **    
Powered by Phorum.