www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 3 z 5
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 27.10.2009 09:52

No právě, zlatý starý Hermetik, kde je mu konec? A to už se dneska nic podobného nedělá? Přijde mi, že právě mezi tělesem vačky a hlavou by měla být nějaká dost pevná a slabá vrstva něčeho, co moc nepruží, když to pak vlastně nese celý tlak těch šroubů, kterými se utahuje hlava. Takže ten Hermetik který pak ztvrdne a je z toho skoro bakelit mi fakt přijde příhodnější než nějaký silokonově gumový sajrajt, kterého jsou dnes plné obchody.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 27.10.2009 11:39

Priteli neber si to nijak spatne, ale Ty ses vazne material.
Mysli, ze se zbytecne zdrzujes premslenim.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2009 07:28

Neměj strach, už jsem mezi hlavu a vačku patlal kdeco a nikdy nebyl problém, používal jsem silikon, hermetik, barvu. Silikon jsem dával už několikrát, ono se po dotažení stejně všechno vymáčkne, ten tmel je jen taková pojistka pro případ, že bys měl na styčné ploše nějaký škrábanec nebo nerovnost. Jinak pokud chceš tedy jít do detailu, tak u opla ti prodají přímo na to určený tmel, je to taková modrá hustá vodička. Ale podle mě je to zbytečné vyhazování peněz.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 30.10.2009 14:58

No nakonec jsem v AutoKelly koupil VersaChem HIGHTEMP RED RTV SILICONE TYPE 650, PartNo. 65309, píšou tam použití Water pump, Olil pan, Valve cover pro teploty -73 .. +343 °C, prej se to používá i na vejfuky, tuba 85g za 150 Kč, tak by to mělo i na tohle použití snad stačit.

Má se to nanášet ve vrstvě 1.5 – 2mm no to mi tedy přijde až dost tlustý, budu se snažit tam toho dát co nejslabší vrstvu, aby mi to pak nezatejkalo při dotahování dovnitř a nezadělalo olej.

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2009 07:41

Ad mazání šroubů na utahování hlavy: Bylo tady snad 100x řečeno (Standa) NEMAZAT! Maximálně lehoučce "umazat" grafitovou vazelínou. Důvod? Že se tím ten šroub může v té díře utěsnit, mazivo zůstane na dně díry a při dotahování to pak působí jako hydraulický píst, který vytvoří takový tlak, že se může roztrhnout blok válce.

Jak jsem pochopil, to nebezpečí tady skutečně hrozí, výsledky byly spatřeny na vlastní oči, ale asi to není tak, že každý, kdo by namazal, by roztrhnul blok.

Můj dotaz je, co když při prasklém těsnění do některých těch děr natekla voda, zazrzlo to tam a pak do některých děr se šrouby šroubují lehce, a do některých těžce? Nehrozí tam pak ještě větší nebezpečí, že pak tu hlavu dotáhnu sice stejnými momenty, ale ve skutečnosti bude každý šroub dotažen úplně jinak?

Osvědčeným prostředkem na rez je třeba WD-40, ale to je mazivo, a když nemazat, tak co těď s tím?

Napadnul mě takovýto postup, prosím, zdrbněte mi ho a navrhněte lepší:

* Položím na hlavu domeček vačky a změřím šuplérou přibližně (+- mm), jak vysoko musí ty šrouby být na bloku zašroubovný.

* Ty šrouby zašroubuji (bez hlavy) do bloku, bez velkého násilí, rukou, případně jen lehce klíčem.

* Změřím, jak vysoko mi vyčuhují. Teoreticky by měly stejně, v případě problémů to nemusí tak být.

* Ty, co jsou zazrzlé, vystříkám WD-40 a nechám působit

* Pak se je pokusím co nejpečlivěji vystříkat tryskou se stlačeným vzduchem, případně něčím vytřít, například knotem na drátě (vata na špejli by se mohla uvolnit a zůsta v díře)

* Pak se do nich pokusím našroubovat suché šrouby, opět bez použití násilí, a šuplérou kontroluji, jak jsou hluboko. To můžu několikrát opakovat, než dosáhnu úspěchu. (Těmi suchými šrouby se snažím trochu vytřít přebytek maziva v závitech děr.)

* Šrouby, které zůstaly suché (případně všechny) přestříknu WD-40 a pak pucwolí vytřu co nejvíc dosucha, aby na nich zůstala jen molekulární vrstvička silokonového oleje - tak, aby bak šly všechny šrouby stejně volně a nebyl velký rozdíl v jejich dotažení.

* Nakonec všechny šrouby (stále bez hlavy) volně našroubuji na jejich budoucí místa a sleduji, zda při dotahování jsou už všechny stějně volně či ztuha, dotáhnu je všechny stejně až ke dnu (nějakým zcela minimálním momentem, abych nepomrvil závity na konci šroubu, kde je v díře asi zbytek nedořezaného závitu) a zkontroluji šuplérou jejich výšky, jak přečuhují. Měly by být stejné a o nějaký mm či pár mm nižší než jak budu potřebovat k finálnímu dotažení.

* Pokud je vše OK, šrouby opět vyšroubuji a postupuji normálně s přiděláním hlavy. Už by neměl žádný blok teď prasknout.

Nějaké námitky proto tomuto postupu nebo lepší nápad?

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2009 10:13

No já si myslím, že šlo spíš o tuhou vazelínu než o olej jako takový...

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2009 18:43

Tak ono by se beztak měly dávat nové šrouby, ale myslím, že pokud je dávat nebudeš, tak by ti snad někdo z pražských kluků mohl jeden starší věnovat. A ze starého šroubu lze udělat poměrně snadno závitník na vyčištění závitu, když se pilkou nařízne našikmo přes závity. Já vím, je ten šroub tvrdý a plátek půjde do háje, ale je to domácí pomůcka a levnější, než závitník.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Výměna těsnění pod hlavou
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2009 23:31

No hele, do některých děr ty šrouby lezly jak do padesátiletýho medu, tak jsem nakonec všechny díry vystříkal WD-40, a šrouby jsem tam rukou šrouboval tak dlouho, až ten silikon vystoupal až nahoru, tak jsem to tak nechal pár hodin působit a mezitím brousil ventily a rozebíral altík a občas jsem ty šrouby utáhnul o jeden-dva závity, až z nich začal vytejkat takový černý sajrajt, ten jsem utřel do WC-papíru, aby mi to neteklo do válců, a tak jsem každou hodinu takhle trochu utáhnul, až byly šrouby na dně a olej venku, tak jsem je pak nakonec zase vyšrouboval, vystříkal vzduchem a je to v poho, nedrhne žádnej.

Šrouby bych dal nový, kdyby ten motor měl nějakou světlou perspektivu, takhle je to spíš pokus, jak ho s minimem investic vůbec zpojízdnit.

Jakou značku těsnění
Autor: mirek (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2005 10:26

Zdravím, plánuji výměnu těsnění pod hlavou svého kadetta C16NZ a chci se Vás zeptat, jakou značku bych měl hledat. Už jsem se ptal a ceny se pohybují od 500 do 1500 Kč. Nechci koupit nějaký šmejd, ale zase aby to nestálo balík. Všem díky.

Re: Jakou značku těsnění
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2005 10:33

Minulej tejden jsem zrovna jedno kupoval. Znacka CORTECO - bylo me receno ze je to jedno z nejlepsich tesneni, cena 1150,- Kc. Jinak nejlevnejsi je skutecne za cca 530Kc.

Re: Jakou značku těsnění
Autor: peto (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2005 20:38

ja som teraz kupoval goetze na c13N -590SKK
to bolo najdrahsie co sa dalo kupit. predtym som mal gs za 290 SKK. vydrzalo rok aj pol.

Re: Jakou značku těsnění
Autor: MartinS. (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2005 09:11

Ahoj,mam dobry zkusenosti Glaserem,je lacinej a dobrej.Montoval jsem ho do omegy 2.5td,jezdi tam uz dva roky a v poho.Jinak me prekvapuje cena toho testneni Corteco za 1050kc se mi zda fakt hodne...No proste nekteri co prodavaj dily tak nevedi co jsi na tom prihodit.......v AutoKelly maji Victor Reinz na 1.6 8v za necely 300kc,Jo to je prvovyrobove tesneni,u to OM 2.5td tam bylo....

Re: Jakou značku těsnění
Autor: Holzby.ml (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2005 09:38

Já osobně bych tam dal Elring.Hlavně ne Ajusu !!!

Re: Jakou značku těsnění
Autor: mirek (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2005 10:28

Zdravím, tak na konec jsem koupil těsnění od Goetze za 470 Kč u autostanglu a vypadá to, že to bude dobrý. Voda už nemizí a špatný starty jsou už taky pryč. Mám i novej rozvoďák, myslím že byl docela levnej, něco kolem 330 korun od firmy GoodYear z Autobenexu. Zatím.

Re: Jakou značku těsnění
Autor: mirek (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2005 08:20

Zdravím, tak jsem totěsnění asi přechválil. Začíná mi to prosakovat na pravé straně. Asi byla chyba, že jsem nenechal srovnat hlavu a nepoužil jsem žádný těsnící silikon. Chci se zeptat, zda má nějaký smysl to rozebrat a použít znovu zánovní těsnění+silikon? Děkuji předem za kritiku.

Re: Jakou značku těsnění
Autor: MartinS. (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2005 08:38

nema to smyls.....spis nech hlavu lehce srovnat na brusce,nebo na Freze.A kup nove srouby na Hlavu...Budes to mit Stoprocentni.Nedavej tam silicon.Na tom tesneni je silikonovy tesnici pasek,te staci,kdyz je rovna hlava.Blok se nekrouti...Teda Litinovy-

Re: Jakou značku těsnění
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2005 08:38

Tesneni musis koupit novy a zadnej tesnici silikon se tam nedava !!! Pokud mas krivou hlavu, tak ji nech radsi rovnou srovnat, jinak budes menit znova.
Tyhle veci neni dobry odflaknout.

Re: Jakou značku těsnění
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2005 13:43

Ahoj Stando. Nový šrouby se dávají kvůli utahování ? Myšleno, aby se při konstantním utahovacím úhlu dotahovaly všechny šrouby stejně. Nebo proč se dávají ..

Re: Jakou značku těsnění
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2005 13:55

Pokud tam mas jeste puvodni srouby, tak by se mely menit v kazdym pripade. Je to tak jak si psal, ty srouby jsou vyhraty a vetsinou bejvaji i orezly. Pokud menis tesneni pod hlavou 3x za sebou v pomerne kratkym intervalu :-) tak novy srouby nejsou treba. Po ctvrty uz bych je ale taky radsi vymenil..:-)

Re: Jakou značku těsnění
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2005 11:31

Aha...

Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 3 z 5


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **        **  ********   **     **  **     ** 
 **     **        **  **     **  **     **  ***   *** 
 **     **        **  **     **  **     **  **** **** 
 *********        **  ********   **     **  ** *** ** 
 **     **  **    **  **         **     **  **     ** 
 **     **  **    **  **         **     **  **     ** 
 **     **   ******   **          *******   **     ** 
Powered by Phorum.