www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Aktuální stránka: 3 z 8
Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2007 02:41

Tak to lze vysvětlit poměrně jednoduše. Za normálního stavu, když zapneš zapalování, pustíš do kontrolky z jedné strany + a od alternátoru jde přes uhlíky, rotor a regulátor - . Ve chvíli, kdy začne dobíjet (nabudí se) se ve statoru naindukuje napětí a to se přes pomocné diody usměrní na + a pustí do obvodu regulace. Je tedy na kontrolce z obou stran + a ta nesvítí. Ale když vyndáš pojistku, objeví se na té straně, kam pouští ze spínací skříňky - , protože je tam spousta spotřebičů ukostřených, tedy přes ně a proto dokud nedobíjí, nesvítí (z obou stran -) a při dobíjení svítí ( ze stany zapalování - a od altíku + ). A že to dobíjí? V každém takovém zařízení je tzv. zbytkový magnetismus, takže se většinou alternátory nabudí i když nemají obvod přes kontrolku (nejde tedy do obvodu buzení proud tekoucí přes žárovku kontrolky). Občas se stává, že po opravě, kdy je rotor delší dobu mimo stator, se tento zbytkový magnetismus ztratí a pokud se alternátor nanabudí sám přes kontrolku, je nutné ho nabudit napřímo, tedy krátkodobě spojit B+ s vývodem na kontrolku. Mimochodem, že to buzení přes žárovku kontrolky tam není pro srandu pozná každý. Např. přístrojové desky od Opely mají kontrolku dobíjení o větší wattáži, než ostatní kontrolky. Přístrojovky s LED diodami (starší VW) mají zase paralelně s LED na kontrolu dobíjení výkonový odpor.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: luciano (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2007 16:47

Vendys napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Tak to lze vysvětlit poměrně jednoduše. Za
> normálního stavu, když zapneš zapalování, pustíš
> do kontrolky z jedné strany + a od alternátoru jde
> přes uhlíky, rotor a regulátor - . Ve chvíli, kdy
> začne dobíjet (nabudí se) se ve statoru naindukuje
> napětí a to se přes pomocné diody usměrní na + a
> pustí do obvodu regulace. Je tedy na kontrolce z
> obou stran + a ta nesvítí. Ale když vyndáš
> pojistku, objeví se na té straně, kam pouští ze
> spínací skříňky - , protože je tam spousta
> spotřebičů ukostřených, tedy přes ně a proto dokud
> nedobíjí, nesvítí (z obou stran -) a při dobíjení
> svítí ( ze stany zapalování - a od altíku + ). A
> že to dobíjí? V každém takovém zařízení je tzv.
> zbytkový magnetismus, takže se většinou
> alternátory nabudí i když nemají obvod přes
> kontrolku (nejde tedy do obvodu buzení proud
> tekoucí přes žárovku kontrolky). Občas se stává,
> že po opravě, kdy je rotor delší dobu mimo stator,
> se tento zbytkový magnetismus ztratí a pokud se
> alternátor nanabudí sám přes kontrolku, je nutné
> ho nabudit napřímo, tedy krátkodobě spojit B+ s
> vývodem na kontrolku. Mimochodem, že to buzení
> přes žárovku kontrolky tam není pro srandu pozná
> každý. Např. přístrojové desky od Opely mají
> kontrolku dobíjení o větší wattáži, než ostatní
> kontrolky. Přístrojovky s LED diodami (starší VW)
> mají zase paralelně s LED na kontrolu dobíjení
> výkonový odpor.


mas teda pravdu , sel jsem do oplu pro tu zaroveckua tuhle na dobijeni zrovna nemeli , tak mi dal nakou nahradu , pasovala ale tak tak , mela 2w !halogenka, jsem cumel , ale po nastartovani zhasne takze asi v pohode

Astricka ,1.6 , 55kw ale mohlo byt hůře.a pro studentsky život to stačí

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Luban (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2007 19:06

Opravdu pěkné vysvětlení. Takže když vyndám tu pojistku 13, kontrolka se rozsvítí, tak to pořád může dobíjet? Bude to dobíjet jen nějaký čas, třeba půlhodiny? drinking smiley

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2007 19:56

Pokud to dobíjí, tak to za chodu dobíjet kvůli pojistce č.13 nepřestane. Ale vážně je lepší mít elektriku v pořádku. Přece jen se ten altík nabudí přes kontrolku poněkud rychleji.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Tweety (IP zapsáno)
Datum: 08.12.2007 10:52

Čaudy,prosím poraďte,praskla mi žárovička na kontrolku dobíjení,má tam být 12V 3W a dal jsem tam 12V 5W může to mít vliv na to že mi to nechce dobíjet? Altík je po repasu výrobce Delco.
Astra-F 1,6 16V 74kw r.v.95
PS:díky za rady.

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: luciano (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2007 16:11

cest tak jsem o vykendu dostal meracek do ruky a helemese 13.99-14.00 voltu tak to mam takovou radost !!!!!!!!!!!!!! ajeste k tpomu jsme dostal vanocni rarecek zesilovac !

Astricka ,1.6 , 55kw ale mohlo byt hůře.a pro studentsky život to stačí

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Tomas Horacek (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2008 12:20

zdravim potreboval bych prosim poradit mam oplika astru 1,7td rv96 a problem s doijenim alternator byl na oprave a po montazi na auto dobiji 12,45 volt a pri zapnutych svetlech 11,09 volt uz si nevim rady jak docilit aby to dobijelo vic uz uvitam kazdou radu diky Tomas

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2008 16:37

Pokud Ti voltmetr ukazuje 12,45V tak alternátor nedobijí vůbec !!! Problém bude v opraveném alter., nebo v jeho připojení.

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Tomas Horacek (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2008 16:50

DOBRY VECER TAK JSEM PAK PO ODESLANI ZPRAVY VAM HLEDAL VICE NA INTERNETU A DOCETL JSEM SE ZE BYCH HO MEL UKOSTRIT TAK JSEM TO PROVEDL A UZ DOBIJI 13,75 VOLT JINAK VAM MOC DEKUJI ZA VAS VOLNY CAS A RADU BUDU NADALE SLEDOVAT TEMATA JSEM VELKY FANDA DO KADETU A ASTAR DIKY TOMAS

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Yarys (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2008 13:45

Poraďte mi prosím. Cestou z hor se mi rozsvítila kontrolka dobíjení. Když vypnu spotřebiče, začne pravidelně blikat, když je motor na volnoběhu, zhasne úplně. Přitom se mi začla zároveň nepravidelně rozsvěcet kontrolka bezp. pasů. Mám Astru kombi s benzínem 1,6 8mi ventil. Když přidám plyn, kontrolky se rozsvítí více, když uber, lehce pohasnou. Takže altík napětí dává. 40km jsem se světly dojel bez problémů a po příjezdu dom to i bez problémů startuje. Že by kostra nebo uhlíky?

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Tomas Horacek (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2008 14:32

zdravim muzou to byt uhliky nebo kostra na motoru to jsem mel za problem ja ale dal jsem altik na repasy dali mi uhliky a vse vpohode ja jsem zrusil starou kostru a natahl jsem novou,a vse ok,

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Yarys (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2008 15:45

Díky za poznatek. Kostru jsem již prohlédl, očistil, dodal vrubovky a dotáhl, zároveň i natáhl ještě jeden měděný silný dracoun navíc, ale stále stejné. Navíc při měření multimetrem jsem zjistil, že na volnoběh v režimu bez spotřebičů i se všemi zapnutými spotřebiči dává do baterky cca 14,8 V. Když se ale otáčky zvýší ke jmenovitým hodnotám, doleze to až na 17,2 V, pak to omezí na 16,8 a tam se to pak (při těch jmenovitých otáčkách) udržuje. Zdá se mi to moc. Není nebezpečí, že když s tím někam pojedu, odejde mi ještě něco dalšího?

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2008 15:56

Bude se vyvařovat voda v baterce, někdy i praskne nějaká žárovka. Máš špatný regulátor nabijení v alter.

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Yarys (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2008 16:10

Dík za odpověď. Ještě se zeptám, co samotný altík? Nemůže to odnést on, případně diody? Čeká mne do opravy (dojednána na pondělí dopo) ještě cca 150km neodkladné cesty a tak mám docela bobky, zda to risknout.

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2008 16:33

Alternátoru se nic nestane, kontroluj hlavně vodu v baterce. Zkontroluj si také rezer. žárovky, možná je budeš potřebovat.

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2008 18:34

ADA já nevím ale regulátor? Mě to přijde na spálenou diodu na diodovém mostě!? oprava cca 1000kč

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Yarys (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2008 09:06

Takže nakonec to byl spálený diodový most včetně regulátoru. Repase za 4700 (záruka 1/2 roku), nový za 5800. Zvolil jsem nový (záruka 2 roky).

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2008 09:26

Hezky drahá sranda! Kolik tě stál ten diodový most a kolik ten regulátor??

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Yarys (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2008 09:48

Kdyby ten altík byl od Bosche, pak by mne oprava stála cca 2500 i s prací. Jenže na ten, co jsem tam měl, jsou drahý komponenty a ještě se blbě sháněj, takže řešeno repasí by mne to vyšlo na ty 4700 a ještě bych čekal. Dal jsem přednost témuž novému altíku se zárukou na 2 roky. Ten starý si vezmu a někde si seženu most i regulátor. A bude pro sichr jeden náhradní. Já nemůžu bastlit, ani čekat, bez auta se nedostanu ani do práce (mám to 22 km). Takhle udělám 3 šichty navíc a mám to doma. On ten klučina, co mi to dělá, mi už víckrát dobře poradil a ušetřil tak peníze, takže mu věřím, že je tohle pro mne lepší varianta. Taky říkal, že tyhle oply to je tak co 5 let altík, maj s tím problémy.

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Yarys (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2008 09:59

Právě mi to našel. Cena diod. mostu a regulátoru se pohybuje zvolna kolem 2000 za každý.....

Aktuální stránka: 3 z 8


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **      **   ******   **     **   ******  
 **     **  **  **  **  **    **  **     **  **    ** 
 **     **  **  **  **  **        **     **  **       
 **     **  **  **  **  **        **     **  **       
 **     **  **  **  **  **         **   **   **       
 **     **  **  **  **  **    **    ** **    **    ** 
 ********    ***  ***    ******      ***      ******  
Powered by Phorum.