www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Aktuální stránka: 5 z 8
Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2009 18:10

Na alternátoru Isuzu je podtlaková pumpa - nenahraditelné.

m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Ad@m (IP zapsáno)
Datum: 04.09.2009 06:41

už jsem to ujistil, ale naštěstí odešly jenom diody, takže nemusím kupovat nový

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Laco (IP zapsáno)
Datum: 04.09.2009 10:32

Ahoj,, mam otazku,, kontrolka dobijeni nesviti ani pri stoplem motoru a po startu taky,, baterie se nenabíjí,,,, v cem vezi zakopany pes,,,, mam astru a motor 1.7Dti ISUZU, k alternatoru je pripojene akorat buzeni,,,,otackomer funguje normalne.. dekuji

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 04.09.2009 19:28

vyměn nejprve žárovku thumbs down (ot ti jde správně nebo ukazuje nesmyslný hodnoty?)

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Laco (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2009 06:54

Tak a je to ,, auto stalo tri dny a baterie uplne na dranc,, myslim ze aby to bylo zarovkou je to velice nepravdepodobne,,, budu muset odtahnout vuz do servisu,,, pak dam vedet co a jak

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Tabacek (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2009 17:02

nemysli si obycejna zarovka muze pripravit velky trable... este mam vyzkouseno ze kdyz nejde zarovka tak protocte motor do plnych otacek a altec se nabudi sam... ale mam taky dotaz... blbne mi dobijeni koupil jsem altec za 500 z vrakoviste :-P jelo uplne v poho melo ale rozdil 0,3V to se da unest.. tak sem jezdil.. ale ted posledni dobou mam na baterce 13,27 rozdil 0,5V a tak me napadlo kolik da altec bez baterky.. daval 24 pak kleslo po pul minute na 20 a pri vysich otackach daval 18 bude asi reg. v pr. ze.. jinak nwm.. este proud byl asi minimalni.. protoze pri vyssich otackach ma alternator davat vetsi proud a to sotva bliklo (po prilozeni pomocneho vodice primo na baterku... ) kdyz sem zkousel motor a altec ze skodovky tak to slehalo vic.. i pri volnobehu.. jinak mam opel astra 1,7 TD rv95 predem diky moc za radu

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2009 19:51

Tak z tohodle pána si nikdo neberte příklad. Leda byste dobrovolně chtěli odkouřit diody v altíku, případně veškerou elektroniku ve voze. Bez zátěže nedá ten altík ani setinu ampéry, i když z něj poleze třebas padesát voltů. Zato jak vyleze napětí přes průrazné napětí polovodičů, tak se samozřejmě a nečekaně smiling smiley prorazí.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Tabacek (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2009 20:30

mno diky za toho pana.. ;-) me se nic neprorazilo.. mno asi stesti no.. elektronika v aute nebyla ohrozena az na ty diody (na ty sem zapomel ze by se mohli prorazit) ale zijou.. mno dalsi zkusenost pro me.. diky moc..

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2009 21:29

A co je prosím tě za hodnotu ten rozdíl 0,3V a 0,5V? Ono to napětí záleží taky na tom, jak je proudově silný altík a jak je zatížený. Tedy pokud je vybitější aku větší kapacity a zapnuté spotřebiče, bude slabší altík tak zatíženej, že se na 14V nevyšplhá ani náhodou.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Tabacek (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2009 23:09

to se udava kdyz ma altec pomocne diody zvlast na regulator.. mas nekolik typu altiku s vlastim buzenim s cizym buzenim a tak.. jinak napeti sem meril kdyz bezel pouze jenom motor.. nic sem nemel zapnutyho.. (krom osvetleni radia) ale to vypnout nejde.. byl sem ve meste a dojel sem a temer sem nenastartoval.. sotva sem to protocil.. ale laplo to.. pak doma sem 2x bo vickrat startoval bez vetsich jizd a vse OK baterka toci v poho.. me napadlo draty a ukostreni a pod. vse bylo v pohode.. sem to trocha ocistil ale napeti se nezmenilo..

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2009 23:19

Tabacek:
Tak pánové, přiznejte se, kdo si tady zase z nás dělá prdelky, tomuhle skoro odmítám věřit the finger smileysmiling bouncing smiley...

Jinak jestli je uvedený postup vytočení alternátoru na prázdno míněn vážně, pak věř tomu, že jsi minimálně jednu ze šesti usm. diod prorazil (Uprůrazné bývá u diod použitých v alternátorech kolem 35V) = altík na oko funguje, ale do palubní sítě se ti dostává AC složka napětí, které dokáže účinně zničit třeba ECU, autorádio apod...
Nehledě na to, že bez napájení se ti stejně lehko mohl odkouřit regulátor dobíjení.
Veškerý vyrobený výkon se ti totiž ztrácí na PN přechodech těch polovodičůsmoking smiley...

A jenom nakonec - sám se dokáže nabudit jenom 9ti diodový alternátor (např. u starých škodovek - dnes už se nepoužívá) - ty tři diody navíc tam jsou právě jako zpětná vazba od výkonového vinutí pro vybuzení vinutí rotoru. Na základě rem. magnetismu se ti ve statoru naindukuje malé napětí, které se přes ty tři diody navíc usměrní a přivede na rotor, na základě čehož pomalu vzrůstá vybuzení a po určité době(kdy budící napětí dosáhne nominální hodnoty) je alternátor schopen normálně fungovat.
Normální altík bez externího buzení žije jenom z remanentního magnetismu v kotvě = výkonově prakticky nefunguje!!!

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Tabacek (IP zapsáno)
Datum: 10.09.2009 14:02

heh.. to se mi stalo u toho minulyho byly prorazeny 2 diody.. a na oko jak rikas jel normalne.. mno tak me zbyva ho zase vykuchnout a zkusit diody.. jinak k tomu protaceni.. i bez napeti na rotoru (buzeni) zustava zbytkovy magnetizmus ktery muze neco vyindukovat a neco vyrobit... a este mam opla astru 1,7TD a ten ty pomocny ma.. mel sem ten starej rozdelanej... melo to 6 velkych diod (hlavni) a 3 pomocny... a pak vystup W (to je na ten otackomer ze..)

jinak ted mam jinej ale bez toho W vadi to necemu ze tam neni?? kdyz nemam otackomer nebo co to W este pohani??

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 10.09.2009 15:35

Hele, dělej jak myslíš, nicméně, točit altík naprázdno bez připojený zátěže je nesmysl za
A) nic nezjistíš,
za B ) ho zničíš
A točit altíkem bez ext. buzení je úplně na prd...

Skoro se mi chce říct, že když netušíš co děláš, tak to jednoduše nedělej smileys with beer...

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 27.09.2009 17:00

Jenom jedna otázka. Občas, když otočím klíčem nerosvítí se kontrolka dobijení, občas po nastartování nejde otáčkoměr (rozběhne se až potom co šlápnu na ply), občas otáčkoměr špatně ukazuje, občas za jízdy lehce svítí kontrolka dobijení.... Myslím, že altík má pár dní do smrti. Myslím si to dobře nebo ne?

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 27.09.2009 18:08

Zkus kouknout na uhlíky a konektory.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 24.10.2009 17:40

Dneska jsem přišel na to, v čem byl problém. Očistil jsem všechna spojení na altíku a nic, tak jsem kontroloval kabely - všechno OK. Problém byl přímo v přístrojové desce, kde jsem měl přerušenou jednu cestu, opraveno a všechno funguje jak má, zatím :-)

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 26.10.2009 10:43

Kiksl mě altík BOSCH který dobíjem 13,5V (odešly ložiska) a dostal jsem za něj druhý zánovní naprosto stejný BOSCH jen že on dobíjí 14.5V co s tím? otáčkoměr je v pořádku baterka taky... Mám to řešit nebo je to ještě v "únosné" toleranci??

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 26.10.2009 12:25

Gizmo:
Tolerance je 13,6 - 14,4 (tedy jsi ještě v toleranciwinking smiley) - důležitý je, kdy jsi to měřil - naprázdno nebo při plný zátěži (zaplý světla, mlhovky atd.)?
Jestli těch 14,5 je na baterce i když vypneš zátěž, je to v pohodě, pokud ti ale na prázdno napětí vyletí k 15V, bude na altíku nakoplej regulátor sad smiley...

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 26.10.2009 19:26

jj díky (je jedno jestli mám zapnuté světla ventilátory, atd.., nebo mám vše vypnuté a jde jen motor) vždy je tam 14,5V. mě jen zarazilo, že jeden bosch má 13,5 a druhý stejný i 1V více...

Měřeno vždy jen na baterii.

Díky za info

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Zbýňa (IP zapsáno)
Datum: 30.10.2009 19:04

Ahoj, prosim o radu!,v astře G kombi 1.7 TD r.v. 98 mi odešla přístrojová deska.
Sehnal jsem novou, ale je na ní otáčkoměr.Předešlá jej neměla.Chtěl jsem se zeptat když jí napojím na místo bude otáčkoměr fungovat.Popřípadě zda mi můžete pomoci jak to napojit na motor? pomozte mi prosím co nejdřív!
Zbýňa

Aktuální stránka: 5 z 8


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **        **  **    **  **    **        ** 
  **  **         **  **   **   ***   **        ** 
   ****          **  **  **    ****  **        ** 
    **           **  *****     ** ** **        ** 
    **     **    **  **  **    **  ****  **    ** 
    **     **    **  **   **   **   ***  **    ** 
    **      ******   **    **  **    **   ******  
Powered by Phorum.