www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Aktuální stránka: 7 z 8
Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Petas (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2011 18:19

Zdravím vás.Tak jsem teda zkusil dopnout ten řemen k altíku,a podíval jsem se na ty otáčky.Za studena má 1000ot/min a při zahřátí má cca 600-700 víc určitě ne.nechal jsem to cvihku vrčet a kontrolka neblikala jen podsvícení topení a ten displej co je na tom čas a datum nepatrně zhasíná a rožíná,jakoby kolísalo napětí.Uvidím zítra jak to pořádně projedu a dám vědět jestli to prěstalo.zatím díky.

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2011 23:14

Petas:
Čoveče, já bych asi šetřil na novej regulátorsmiling bouncing smiley...

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2011 00:06

Jardo, to kolísání napětí mě ještě utvrdilo v těch diodách. Samozřejmě mílit se mohu.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2011 00:50

Vendys:
Já bych ti spíš věřilsmileys with beer...

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Petas (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2011 16:14

tak to je super,to jste mě moc nepotěšili.ale co se dá dělat.ještě se zeptám teda ty pomocné diody se dají nějak vyměnit a kde je najdu? jo jinak blikání baterky prestalo teda zatím,ale to kolísání trvá..

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2011 18:56

Demontovat alternátor, rozebrat, změřit všechny diody i regulátor. Pro jistotu.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Petas (IP zapsáno)
Datum: 11.02.2011 08:35

zkusím zajet tady ke klukům,specializují se přímo na altíky,opravují,repasují tak tam sfrknu at mi to proměří a kdyžtak opraví.dám vědět co tomu bylo,jen doufám že to nebude drašší než celé auto :-)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: oplik (IP zapsáno)
Datum: 26.02.2011 17:12

Zdravím chtěl bych se poradit čím to může byt že se mě na palubní desce nerosvítí žadná kontrolka po otočení klíčku. a po nastartování a přidání plynu se rozsvítí dobíjení a pak všechny kotrolky fungují.

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 26.02.2011 21:19

U čeho? Pak fungují, jako že opět zhasnou, nebo jakože svítí?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Petas (IP zapsáno)
Datum: 11.03.2011 18:23

Ahojte všichni tak jsem vyřešil ten problém s kolísáním otáček.Dal jsem altík do opravy a byl měněn Diodový blok,kolektor a při tom i ložisko a vše ok.položka 1400,- Zatím

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Petas (IP zapsáno)
Datum: 12.03.2011 08:04

opraav předešlé zprávy nebylo to kolísání otáček ale napětí,pardon.

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 10:41

Včera mi umřel alternátor na Astře a to tak, že přestal úplně dobijet. Na to by nebylo až tak nic zvláštní, co ovšem nechápu je, že se nerozsvítila kontrolka dobijení. Kontrolka je samozřejmě v cajku a po otočení klíčku svítí.

Další věc, co by tu někdo mohl vědět. Jak vyzkouším, co v tom altíku vlastně odešlo - dá se nějak proměřovat? Jako nouzovku jsem tam dal slabší altík z benzínového Kadetta, ale rád bych tam po opravě vrátil ten původní.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil m.artty (25.08.2011 10:42)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 18:07

Diody obousměrně a raději je zkouším alespoň 10W žárovkou. Samozřejmě musí být diodový most odpojený od statoru. Stator na zkrat proti kostře a na přerušení a rotor to samé. Regulátor je zralý na regulovaný zdroj. Ale osobně bych řekl, že vzal za své regulátor.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2011 15:08

Já ty altíky nějak nechápu :-D Jak jsem to minulý týden měnil, tak jsem včera zjistil, že nemám zapojenou kontrolku. Jak jsem se tu dočetl, altík se má budit pomocí oné kontrolky. Jaktože tedy normálně dobíjel i s odpojenou kontrolkou?

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2011 15:47

m.artty:
Pokud máš devítidiodový altík, tak ten se umí budit sám bez vnějšího zdroje el. napětí kde prvotní minimální vybuzení obstárává remanentní magnetismus...
Sám jsem se s tím setkal u svého Kadetta GSi z roku 1987...

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2011 19:02

Děkuji za vysvětlení. Pokud tyto altíky byly v Kadettech, tak je možné, že to bude on.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Marty (IP zapsáno)
Datum: 19.12.2011 16:37

Servus.
Mám takovej problém. Včera jsem byl na cestě do Prahy a z ničeho nic se mi rozsvítila kontrolka baterie a přestal mi fungovat posilovač řízení.
Dneska když jsem vyjížděl tak mi také nešel, ale jakmile jsem se rozjel a měl tam třeba 4ku, tak kontrolky zhasly a posilovač opět šel. Ovšem když jsem dojel, a po zhruba půl hodině chtěl znovu nastartovat, baterka už byla vyšťavená.
Maté někdo podobný zkušenosti, co stím ?

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Marty (IP zapsáno)
Datum: 19.12.2011 16:39

Jinak mám Astru 1,7 Dti G 2001

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 19.12.2011 18:29

Předpokládám, že to je Isuzu motor a na těch se rádi a často podělá altík. Servořízení, jelikož je elektrické je na dobíjení závislé.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Marty (IP zapsáno)
Datum: 20.12.2011 12:19

A myslíš, že komplet altík, nebo může bejt v prdeli jen nějaká část ? Uhlíky, regulátor , řemen ?

Aktuální stránka: 7 z 8


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******   **         **     **  **    **  **    ** 
 **     **  **    **   **     **  **   **   **   **  
 **     **  **    **   **     **  **  **    **  **   
  ********  **    **   *********  *****     *****    
        **  *********  **     **  **  **    **  **   
 **     **        **   **     **  **   **   **   **  
  *******         **   **     **  **    **  **    ** 
Powered by Phorum.