Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Petas (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2011 18:19 Zdravím vás.Tak jsem teda zkusil dopnout ten řemen k altíku,a podíval jsem se na ty otáčky.Za studena má 1000ot/min a při zahřátí má cca 600-700 víc určitě ne.nechal jsem to cvihku vrčet a kontrolka neblikala jen podsvícení topení a ten displej co je na tom čas a datum nepatrně zhasíná a rožíná,jakoby kolísalo napětí.Uvidím zítra jak to pořádně projedu a dám vědět jestli to prěstalo.zatím díky. Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2011 23:14 Petas:
Čoveče, já bych asi šetřil na novej regulátor... Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2011 00:06 Jardo, to kolísání napětí mě ještě utvrdilo v těch diodách. Samozřejmě mílit se mohu. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2011 00:50 Vendys:
Já bych ti spíš věřil... Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Petas (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2011 16:14 tak to je super,to jste mě moc nepotěšili.ale co se dá dělat.ještě se zeptám teda ty pomocné diody se dají nějak vyměnit a kde je najdu? jo jinak blikání baterky prestalo teda zatím,ale to kolísání trvá.. Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2011 18:56 Demontovat alternátor, rozebrat, změřit všechny diody i regulátor. Pro jistotu. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Petas (IP zapsáno)
Datum: 11.02.2011 08:35 zkusím zajet tady ke klukům,specializují se přímo na altíky,opravují,repasují tak tam sfrknu at mi to proměří a kdyžtak opraví.dám vědět co tomu bylo,jen doufám že to nebude drašší než celé auto :-) Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: oplik (IP zapsáno)
Datum: 26.02.2011 17:12 Zdravím chtěl bych se poradit čím to může byt že se mě na palubní desce nerosvítí žadná kontrolka po otočení klíčku. a po nastartování a přidání plynu se rozsvítí dobíjení a pak všechny kotrolky fungují. Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 26.02.2011 21:19 U čeho? Pak fungují, jako že opět zhasnou, nebo jakože svítí? Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Petas (IP zapsáno)
Datum: 11.03.2011 18:23 Ahojte všichni tak jsem vyřešil ten problém s kolísáním otáček.Dal jsem altík do opravy a byl měněn Diodový blok,kolektor a při tom i ložisko a vše ok.položka 1400,- Zatím Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Petas (IP zapsáno)
Datum: 12.03.2011 08:04 opraav předešlé zprávy nebylo to kolísání otáček ale napětí,pardon. Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 10:41 Včera mi umřel alternátor na Astře a to tak, že přestal úplně dobijet. Na to by nebylo až tak nic zvláštní, co ovšem nechápu je, že se nerozsvítila kontrolka dobijení. Kontrolka je samozřejmě v cajku a po otočení klíčku svítí.
Další věc, co by tu někdo mohl vědět. Jak vyzkouším, co v tom altíku vlastně odešlo - dá se nějak proměřovat? Jako nouzovku jsem tam dal slabší altík z benzínového Kadetta, ale rád bych tam po opravě vrátil ten původní. ------------------------------------------------------- '86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE) '88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE) '00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT) Upraveno 1 krát. Naposledy upravil m.artty (25.08.2011 10:42) Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 18:07 Diody obousměrně a raději je zkouším alespoň 10W žárovkou. Samozřejmě musí být diodový most odpojený od statoru. Stator na zkrat proti kostře a na přerušení a rotor to samé. Regulátor je zralý na regulovaný zdroj. Ale osobně bych řekl, že vzal za své regulátor. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2011 15:08 Já ty altíky nějak nechápu :-D Jak jsem to minulý týden měnil, tak jsem včera zjistil, že nemám zapojenou kontrolku. Jak jsem se tu dočetl, altík se má budit pomocí oné kontrolky. Jaktože tedy normálně dobíjel i s odpojenou kontrolkou? ------------------------------------------------------- '86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE) '88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE) '00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT) Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2011 15:47 m.artty:
Pokud máš devítidiodový altík, tak ten se umí budit sám bez vnějšího zdroje el. napětí kde prvotní minimální vybuzení obstárává remanentní magnetismus... Sám jsem se s tím setkal u svého Kadetta GSi z roku 1987... Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2011 19:02 Děkuji za vysvětlení. Pokud tyto altíky byly v Kadettech, tak je možné, že to bude on. ------------------------------------------------------- '86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE) '88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE) '00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT) Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Marty (IP zapsáno)
Datum: 19.12.2011 16:37 Servus.
Mám takovej problém. Včera jsem byl na cestě do Prahy a z ničeho nic se mi rozsvítila kontrolka baterie a přestal mi fungovat posilovač řízení. Dneska když jsem vyjížděl tak mi také nešel, ale jakmile jsem se rozjel a měl tam třeba 4ku, tak kontrolky zhasly a posilovač opět šel. Ovšem když jsem dojel, a po zhruba půl hodině chtěl znovu nastartovat, baterka už byla vyšťavená. Maté někdo podobný zkušenosti, co stím ? Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Marty (IP zapsáno)
Datum: 19.12.2011 16:39 Jinak mám Astru 1,7 Dti G 2001 Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 19.12.2011 18:29 Předpokládám, že to je Isuzu motor a na těch se rádi a často podělá altík. Servořízení, jelikož je elektrické je na dobíjení závislé. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: dobíjení / alternátor / otáčkoměr
Autor: Marty (IP zapsáno)
Datum: 20.12.2011 12:19 A myslíš, že komplet altík, nebo může bejt v prdeli jen nějaká část ? Uhlíky, regulátor , řemen ? |