www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: Předchozí1234567Následující
Aktuální stránka: 6 z 7
Re: Automat. rožínání světel
Autor: Jirka K (IP zapsáno)
Datum: 28.02.2007 07:02

viz [www.opelastra.cz]

DID = Dual Info Display (hodiny + datum) - jednořádkový

Re: Automat. rožínání světel
Autor: JAVI (IP zapsáno)
Datum: 28.02.2007 19:59

Kontrolu zafungování automatiky lze vyřešit vhodným zapojením LEDky s odporem někam do instalace. Určitě by to šlo. Mám na mysli, aby nesvítila, když se zapnou světla ručně. Jen při sepnutí relátek. Dá se to zjišťovat nepřímo zapojením paralelně k ovládací cívce, ale to ještě nezaručí, že kontakt sepnul a že není třeba prasklá pojistka, či jiná zrada. Ještě jsem do schematu nekoukal, ale určitě by to šlo. Ve schematu se to hezky nakreslí, horší je ty kabely najít.
Co se týká kontroly spálení žárovky, tak by to šlo podle mě měřením proudů v jednotlivých větvích (třeba pravý koncocový, dálkový,) apod. Osvětlení SPZ by se muselo zapojit zvlášť. Jinak má každý "roh" auta vlastní pojistku (Astra F) a jednoduše by se to napíchlo v pojistkách. Už mám nápad jak na to. Vyzkouším to.

Astra F 1.2 12V; X16XEL; 51 kW; 1998; 229 Mm (Megametrů);
Tak po 23 tisících ujetých se třemi válci to navždy vzdala :-(
Na D1 mezi 34. a 49. kilometrem je nějaká špatná zóna yawning smiley)

Re: Automat. rožínání světel
Autor: Yper (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2007 14:52

Nechci zde hovořit o tom, jak zapojovat samotný automat denního svícení originální od f.Opel a nebo již udělaný doma nebo někým jiným. Ten kdo jej má, tak zcela jistě už ocenil jeho výhody.
Já jej zhruba za týden budu mít ve svém autě už celé dva roky.
Původně jsem si koupil za nějakých 300 Kč vyrobený nějakou firmou a řešil to s kolegou Palicem (oba jsme z "opelcluburenbau") někdy v září 2005 a protože dobastlovat tam něco "univerzálního" není to pravé ořechové a protože to navíc Palicovi nedalo spát, tak začal hloubat a dumat.
Sehnali jsme si komplet elektronická schémata a během necelých dvou měsíců si vyrobil nejprve automat pro sebe, který měsíc testoval a pak s menší úpravou vyrobil verzi O1.1 pro mne. Stejmě mu to ale nedalo spát a nakonec vyrobil ještě o malinko menší verzi, kterou dal do té krabičky s fastony, takže to pak tvořilo kompaktní monoblok.
Já mám ještě bohužel verzi: krabička-kabel-konektor(samec)
V lednu roku 2006 jich vyrobil celkem asi 15 ks. a ty za mrzký peníz prodal několika členům našeho klubu. No a pak s tím přestal, protože se tento výrobek jeden bývalý člen snažil okopírovat, ale protože se Palic "trochu" pojistil proti kopírování, tak vymazal všechny znaky na součástkách, které byly záměrně předimenzované. Plagiátor ovšem některým ze svých falz odrovnal xenony u toho, komu se snažil své dílo zamontovat, protože součástky tam dal nepředimenzované a došlo k pulzaci - xenony se rozblikaly a konec!Mají totiž větší spotřebu a poddimenzované součástky to neunesly.
To Palicovi vzalo chuť cokoliv produkovat a o to víc se s někým o to dělit.
Nicméně obou nám vadilo, že na sdružené konzoli přístrojovky vlastně není kontrolka stavu rozsvícení světel. Takže tento problém jsem vyřešil následovně a dávám Vám ho k dispozici. Je to velmi jednoduché.
Vše se to dá vyřešit jen ve spínací skříňce ovládání světel.
Ta je jako ve Vectrách tvořena vyjímatelným boxem.
Když jej vyjmete, tak ho musíte rozebrat. Kdo je zručný, nebude mu to dělat problém.
Po rozebrání zjistíte, že na tištěném spoji je jedna vyjímatelná žárovička na podsvícení symbolů tlačítek - svítí naprd a i v noci toho moc nepodsvítí.
Pak je na tomto tišťáku jedna dioda, která osvětluje samotný otočný přepínač světel a navíc ještě i 3 symboly nad ním "0"-"obrysová světla"-"tlumená světla" a tohle lze využít.
Tyto symboly jsou zevnitř boxu zality bílým plastem, který slouží pro rozpliznutí světla z diody po zapntí klíčku na všechny 3 symboly.
Malou vrtačkou (já použil ruční frézku MultiDremmel) ten bílý plast rozříznete tak, aby každý symbol měl ten plast samostatný.
Podíváte se do schématu zapojení nožových konektorů celého boxu, odkud odečtete, na kterém noži se nachází "+" od obrysových světel a "+" od tlumených světel, které se tam dostane vždy po otočení ovladače do příslušné spínací polohy (obrysová a tlumená svítí napřímo, relé mají pouze dálková) a nebo i v tom případě, když Vám sepne automatika - kladné napětí přijde na tyto nože z druhé strany - od světel.
Do plastu pod symbol obrysových a i tlumených světel vložíte diody(barvu dle vlastního uvážení) a ty uchytíte na tom plastu tavným lepidlem . Já je trochu upiloval, abych je zkrátil (použil jsem ty 5ti mm). A aby se vzájemně neovlivňovaly, tak lepidlo přetřete barvou (já použil chromový sprej). Před každou diodu vložíte příslušný odpor (neuvádím záměrně jaký, protože každá barevná dioda má jiné jmenovité napětí) a plusy připojíte na příslušné nožové kontakty a obě diody na společnou zem, která se na jednom z nožů také nachází.
Já navíc tunil i jiné podsvícení "0" a podsvícení tlačítek a ovladačů na červeno, ale to už je složitější a není to tématem mého příspěvku.
Funguje mi to bezchybně víc jak 1,5 roku a mám kontrolu zda automatika svítí a co vše svítí.
Hodně štěstí Vám přeje Yper - opelclubrenbau.cz

Re: Automat. rožínání světel
Autor: JAVI (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2007 16:14

Tak to je docela bomba. Zlatý český ručičky. Jo ještě mít tak čas něco takového uklohnit. Jo a k tý automatice. Nějak do toho tunění nevidím, ale vrtá mi hlavou, jak se můžou xenony rozblikat.

Astra F 1.2 12V; X16XEL; 51 kW; 1998; 229 Mm (Megametrů);
Tak po 23 tisících ujetých se třemi válci to navždy vzdala :-(
Na D1 mezi 34. a 49. kilometrem je nějaká špatná zóna yawning smiley)

Re: Automat. rožínání světel
Autor: Yper (IP zapsáno)
Datum: 17.12.2007 06:13

Dobrý dotaz o tom rozblikání xenonů.Všichni, kteří si montují dodatečně xenonové sady do světel, tak většinou volí tahle světla jen na tlumené, protože pak jim nefunguje světelná houkačka - v plné funkci tak, jako obyčejné halogeny. Také nám to vrtalo hlavou a nikdy jsme na to nepřišli, nicméně byl to předmět stížnosti na mne a na Palice. Ale nechávám to být, je to už záležitost přes rok stará.

Re: Automat. rožínání světel
Autor: M3K (IP zapsáno)
Datum: 17.12.2007 19:36

A foto náhodou nemáš? Pokud ano, prosím, vystav ho, abychom se mohli pokochat. Také mě štve, že není na přístrojovce kontrolka rozsvícených světel. Třeba mě bude tvůj výtvor inspirovat? Díky

Re: Automat. rožínání světel
Autor: Yper (IP zapsáno)
Datum: 18.12.2007 12:52

Foto z montáže nemám, ale mohl bych vyfotit to, jak je to postupně rozsvícené, abyste viděli, že to funguje, nicméně nevím, jak se sem vkládají fotografie - případně kam¨?

Re: Automat. rožínání světel
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 18.12.2007 16:27

Přidat obrázek je jednoduché. Po přihlášení se nad smajlíky objeví možnost
- Připojit soubor - .
- Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp
- Soubor nesmí být větší než 400KB
- Ke každému příspěvku mohou být připojeny 3 obrázky.

m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12

Re: Automat. rožínání světel
Autor: Yper (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2007 07:56

Bohužel ale já nejsem členem, takže přihlášení je asi nemožné, nicméně poslal bych po Novém roce obrázky někomu z Vás a Vy byste je pak mohli založit.
Pokud budete souhlasit.

Re: Automat. rožínání světel
Autor: palorep (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2007 15:47

nemusis byt clenem stačí sa registrovat a potom prihlasit

paša - Astra F caravan C16NZ minulost
Volvo S60 2.4 turbo benzín/LPG - současnost

Re: Automat. rožínání světel
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2008 14:39

Zpráva od YPERa:

Ahoj pánové,
píšu Vám na základě Vašich posledních příspěvků ve shora citovaném vlákně - viz: [www.opelastra.cz]
Chtěl jsem tam vložit ty obrázky, které by dokumentovaly rozsvícení kontrolek v boxu ovladačů světel. Chtěl jsem se také zaregistrovat, ale nemohl jsem najít mechanismus, jak se to dělá.
Nicméně podmínka pro vložení obrázku je, že ten musí být veliký max.400 kB, ale já je mám cca 460 a už je neumím zmenšit.
Protože je tedy pro mne neschůdné tam tyto obrázky vložit sám, tak Vám je jednak posílám, abyste měli představu jak to funguje a jednak s prosbou na Vás, zda byste je tam vložili místo mne pro ostatní.
Díky Yper
www.opelclubrenbau.cz



PS:Obrázky sice nejsou až tak kvalitní, ale v tomhle počasí se toho moc nedá nafotit a blesk nejde použít, protože by znehodnotil svit z diod.
Možná se Vám zdá svit malý, ale mohu Vás upozornit, že i za letního dne je kontrola dostatečná.
Yp.

Přílohy: 01.JPG (154.5KB)   02.jpg (158.8KB)   02A.jpg (157.1KB)  
Re: Automat. rožínání světel
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2008 14:43

... a další fotky.

Přílohy: 03.jpg (159.7KB)   04.jpg (133.9KB)  
Re: Automat. rožínání světel
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2008 15:38

otevři ten obrázek v nástojích windows "malování" a pomocí zkratky CTRL + W ho zmenšíš

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Automat. rožínání světel
Autor: JAVI (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2008 16:38

Já používám IrfanView. Umí obrázky oříznout i zmenšit. A je zdarma.
Nebo XnView. Umí zmenšovat i víc obrázků najednou.

Astra F 1.2 12V; X16XEL; 51 kW; 1998; 229 Mm (Megametrů);
Tak po 23 tisících ujetých se třemi válci to navždy vzdala :-(
Na D1 mezi 34. a 49. kilometrem je nějaká špatná zóna yawning smiley)

Re: Automat. rožínání světel
Autor: Jumbo (IP zapsáno)
Datum: 28.02.2008 19:54

Ahoj,zravím všechny.Měl bych prosbu.Nedávno jsem pořídil Astru combi,rok 11/1999 a chtěl bych do ní zapojit automatiku na světla,ale nemůžu přijít na to,jak vytáhnout spínač světel.Poradí mi prosím někdo,jak na to?A abych taky přihodil do soudku,četl jsem tu,že se řešil problém,jak poznat že automatika sepla.Jedno řešení bych měl.Stačí zapojit piezoměnič (bzučák na 12V) + polem na kontrolku mazání či dobíjení (ta co je použita pro spínání časovače) a - pol na kontakt,který spíná světla,nejlím tlumená.Funkce:při nastartování se "odzemní" kontrolka mazání a na + piezo se objeví kladné napětí.Protože světla ještě nesvítí (časuje automatika),piezák píská protože je uzemněn přes žárovky světel.Jakmile sepne relé automatiky,objeví se na - polu bzučáku kladný potenciál +12V a ten přestane pískat-máme jistotu,ze automatika sepla.

Modul pro automatické rozsvěcování světel OPEL
Autor: Balda (IP zapsáno)
Datum: 19.12.2008 07:36

Zdravím
Objevil jsem v inzerátech Modul pro automatické rozsvěcování světel OPEL(viz připojené foto).
Neznáte označení tohoto midulu???

Nový automat na automatické rozsvěcování světel (obrysových a potkávacích) palubní deska zůstává zhasnuta, aby byly dobře čitelné displaye a také se nerozsvěcuje osvětlení značky (což také není určitě přes den potřeba). Potkávací světla se zapínají automaticky po nastartovaní motoru (ne po zapnutí klíčku) s jistým zpožděním, aby se šetřila baterie a alternátor, které dostávají zabrat už samotným startováním. Funkce stejné jako má originalní výrobek. Cena tohoto automatu u Opla je cca 1200,- - 1600,-. oprava, nove informace rikaji, ze to je u OPLA opravdu takto: a to, ze chteji za automat + instalaci 3 000,-

Automat je použitelný téměř pro všechny Oply od roku cca 1991, který mají již připravený konektor a tudíž se tam tento automat jen nacvakne, osadí se pojistka na pozici "(S)" a vše funguje.
Seznam modelových řad s konektorem K59:

ASTRA F - K59 - pojistka F27 (10A)
CALIBRA - K59 - pojistka F18 (10A)
CORSA B - K59 - pojistka F4 (10A)
TIGRA A- K59 - pojistka F4 (10A)
OMEGA B - K59 - pojistka F8 (10A)
VECTRA A - K59 - pojistka F18 (10A)
VECTRA B - K59 - pojistka F32 (10A)

po malé upravě konektoru K1 (seříznutí nožem jedné drážky) lze použít také na:

ZAFIRA - K1 - pojistka F3.32(10A)
OMEGA C - K1 - pojistka F8 (10A)
ASTRA G - K1 - pojistka F3.32 (10A)


Instalace max 5 minut, kterou zvládne i laik.

Automat je odzkoušený na autech Opel Astra F, Opel Vectra B, Opel Omega B, Opel Omega C, Calibra, Astra G.

Konektor je umístěn např.:

u Astry F na volantu plastovou stahovacím paskou a je přelepen ze strany konektorů izolační páskou. je přístupný ze strany od pojistek
u Astry G pod pojistkovou skřínkou omotane černou izolackou a přilepené ke svazku drátů - stačí zašmátrat rukou za pojiskovým panelem, který se vyklopí
u Vectry B je třeba odmontovat pojistkový panel (3 šrouby nahoře) zašmátrat za ním a nahmatat volně se pohybující konektor přelepen izolační páskou ze strany konektorů.pokud nemate velkou ruku, stačí panel odklopit smiling smiley
u Omegy B je v místě spolujezdcových nohou u pravého sloupku dveří (u spolujezdce). nutno sundat "tapecirunk" nad spolujezdcovýma nohama - 3 plastove uchyty
Opel Corsa B a Opel Tigra A (je to identické :-) ): odzkoušeno a konektor je "schován" za pojistkovou skříní a je umístěn na kabelovém svazku vedoucím od pojistek pod spínací skříňku pod volantem. Je to celé poctivě omotáno černou lepící páskou = absolutně schováno !!!
u ostatních typů zatim nevím přesné umístění - kdyžtak mi to můžete napsat smiling smiley
Konektor je velký: 3,66cm x 1,51cm - 8 pozic ve dvou řadách čili 4x2

Přílohy: modul 1.jpg (36.4KB)   modul 2.jpg (39.5KB)  
Re: Modul pro automatické rozsvěcování světel OPEL
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 20.12.2008 08:31

Hm to vypadá hodně dobře! Ovšem ta cena, když člověk ví co v té "krabičce" je, je vyloženě zlodějská! Druhá otázka je:

"Automat je použitelný téměř pro všechny Oply od roku cca 1991, který mají již připravený konektor a tudíž se tam tento automat jen nacvakne, osadí se pojistka na pozici "(S)" a vše funguje."

Jestli je tohle pravda?! Nejsem si vědom toho, že bych ten konektor v autě měl!

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Automat. rožínání světel
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 20.12.2008 11:10

Ale jo, nejspíš ho tam máš. Měl jsem ho i ve Vectře A z 89´.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Automat. rožínání světel
Autor: JAVI (IP zapsáno)
Datum: 20.12.2008 11:24

Taky bych chtěl za nacvaknutí konektoru a osazení jedné pojistky inkasovat 1400 až 1800 Kč.

Re: Modul pro automatické rozsvěcování světel OPEL
Autor: bobous (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2009 20:18

Zkoušel to někdo dat už na Kadetta model 89+? Nějak nevim, kde je ten konektor připadně na ten modul..



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil bobous (29.06.2009 20:19)

Jdi na stránku: Předchozí1234567Následující
Aktuální stránka: 6 z 7


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **    **  ********  **     **  **    ** 
 **     **  **   **      **     **     **   **  **  
 **     **  **  **       **     **     **    ****   
 ********   *****        **     **     **     **    
 **         **  **       **     **     **     **    
 **         **   **      **     **     **     **    
 **         **    **     **      *******      **    
Powered by Phorum.