www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Aktuální stránka: 23 z 31
Re: CENTRAL
Autor: Papez (IP zapsáno)
Datum: 01.03.2009 10:42

podle toho co pises tak mikrospinac funguje takze mas urcite pridreny ty tyčky jak pise vendys napis jestli to ma aspon snahu to zamknout a odemknout jako jestli ten kolik aspon cukne pokud ne tak se podivej na vedeni kabelu

Re: CENTRAL
Autor: Chosse (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2009 09:56

Ahoj kluci,ať nezakládám nové téma hodím to sem... Víte někdo kam se má zapojit sekvenční výstup pro směrová světla z řídící jednotky centrálního zamykání ?Nepodařilo se mi to dle schématu rozlousknout... Dával jsem to do kadetta...

Kadett E GSi C20NE rv. 91

Re: CENTRAL
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2009 10:08

Vycvakni si spinac varovnych blinkru a podle schematu to na nej pripoj.

Re: CENTRAL
Autor: Martin557 (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2009 10:27

Dobrý den/ahoj, mám Opel Astra F Caravan, X16SZR, 1998. Chtěl bych vás požádat o radu, kde začít s mým problémem s centrálním zamykáním. Auto otvírám přes centrál klíčem v zámku od řidiče. Vždy šly všechny zámky otevřít. Před 14-i dny přestal fungovat zámek u zadních L dveří, a to tak, že ani nešel silou vytáhnout kolík zevnitř,jakoby ho centrál držel. Dnes jsem chtěl auto otevřít, ale nepodařilo se mi vůbec otočit klíč v zámku. Centrál se neodemkl. Do auta jsem se dostal kufrem, ale opět kolíky zevnitř nejdou vytáhnout. Mohli byste mi, prosím, někdo odpovědět, kde začít? Četl jsem tu fóra; je příčina v řídící jednotce v pravém A sloupku? Jde se tam vůbec dostat, když je auto komplet zamčené?

Pokud jde o zmíněný zámek ZL dveří, měl jsem sundané obložení dveří a zkoušel nastavit 2mm vzdálenost na na páce zámku. Dveře chvíly fungovaly, ale pak opět přestaly. Jediné, co se změnilo, že můžu kolík ručně vytáhnout, což dříve nešlo. Ale závada zůstává, jak jsem popsal výše.
Díky ua odpovědi. Martin

Re: CENTRAL
Autor: Chosse (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2009 10:29

Stando ten jsem vycvakl a zjistil, že nevím kam... Takže asi kabely s diodama od centrálu co jsem ucvakl tak napojím a dám to tak, že k spínači varovných světel půjdou dva kabely s pojistkama.Jeden se připojí na levou stranu a druhej na pravou... Já jen chtěl použít ten sekvenční výstup abych nemusel tahat dva kabely ale jen jeden winking smiley

Kadett E GSi C20NE rv. 91

Re: CENTRAL
Autor: Martin557 (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2009 21:18

Ptal jsem se, hledal tady ještě, našel, že by to snad mohl být problém v zámku a ne v centrálu. Zítra se uvidí.

Re: CENTRAL
Autor: Martin557 (IP zapsáno)
Datum: 17.03.2009 14:12

Vyměnil jsem v zámku u řidiče prasklý kroužek (252 Kč), doplnil chybějící váleček (93 Kč!), prasklou záklopku táhla (27 Kč) a centrál v autě se rozchodil. Opět funguje zamykání na 45° i superzamykání na 90°. Dřív to šlo je na 90°, a to asi byla příčina, proč nešly kolíky zevnitř vytáhnout a auto se v této pozici zámku nedobytně zamklo.
Pokud jde o vyndavání obložení dveří při zamčených dveřích, jako v mém případě, tak to nikomu nepřeju.
Vaše mlčení na mou prosbu o pomoc jsem bral jako návod k dalšímu hledání tady ve fóru i ve zdánlivě nesouvisejících fórech. Trvalo mi to o něco déle, ale účel to splnilo. Pomoc jsem tady našel.
Považuju tyto stránky za vůbec nejlepší a nejucelenější poradnu, na jakou jsem na webu narazil! Díky. Martin

Re: CENTRAL
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 17.03.2009 14:18

Gratuluju. smileys with beer Kéž by bylo víc takových, jako jsi ty. thumbs down

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: CENTRAL
Autor: wentil (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2009 18:43

cau lidi....prosim mam mensi dotaz...koupil jsem si dalkovy s alarmem a potreboval bych kde je nej misto k upevneni....tak aby se nejlip tahali kabely od nej a taky aby byl dobre schovanej..poradi nekdo??astra f ..diky moc

Re: CENTRAL
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2009 19:58

Tak je potřeba, aby se od něj dobře tahaly kabely, nebo aby byl dobře schovanej? Se bojíš, aby ti ten alarm někdo neukradl? smiling smiley Pokud se ti povede třeba za přístrojovku, tak poblíž máš poměrně dost veškeré elektriky a musíštoho docela dost rozebrat, aby ses k němu dostal. Pokud to dáš třeba za kaslík před spolujezdcem, máš blízko k napojení centrálu, ale stačí vyndat kaslík a jsi tam. Spíš bych řekl, že to záleží na tobě.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: CENTRAL
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2009 07:35

Nejlepší místo je podle mého u nohou řidiče, pod tím deklem v prahu, kde jsou ty dva velké konektory. Najdeš tam prakticky všechny potřebné kabely.

Re: CENTRAL
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2009 11:39

Já mám jednotku centrálu pod volantem, tam jak jse ta černá krytka na bůh ví co. Ale doporučil bych jí namontovat tam co má v originále být i za tu cenu, že budeš tahat jeden + od pojistkové skříňky.

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Central vs dalkovy klic
Autor: WeNtiL (IP zapsáno)
Datum: 20.03.2009 19:19

Cus kluci...prosim vas mam na vas prosbu.....potreboval bych poradit zda nekdo nevite jak jednoduse zapojit dalkovy central k centralu v aute...mam opel astra f...... a z toho dalkovyho co sme oupil z ty ridici jednotky mi jdou dva kabely.....jsou tam 4 varianty jak to zapojit..tak pokud nekdo vite jaky tam behaji proudy nebo jak to spina poradte..diky moc

Re: Central vs dalkovy klic
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 20.03.2009 21:24

jednoduše prohoď si ty jednotky smiling bouncing smiley


Lepší odpověď nečekej protože jsi lepší dotaz nepoložil!

Jak máme čuchat jaký je to typ jednotky, její el. schéma pro zapojení atd.. běžně jsou ale v uni dálkových jednotkách 4 kabely a to 2 s + signálem a 2 s - signálem a ty se zapojují podle typu centrálu v autě! TJ buď budeš zapojovat na přední motorky jen ty - vodiče nebo jen ty + vodiče takhle na dálku ti to ale bez změření a bez el. schématu nikdo neřekne kam co máš zapojit!

Jen ti poradím pokud se v tom orientuješ, tak najdi schéma centrálu (pokud je to originál opel tak v el. schématech zde na foru) tam najdi drát (třeba multimetrem) který při zamčení vede signál a ten napoj na drát od - polu dálkáče pro zamčení. pro odemčení je to obrácená varianta, musíš zase hledat druhý drát pro signál otevření.

PS: na 99% ale budeš potřebovat dva vodiče s - poly.

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Central vs dalkovy klic
Autor: wentil (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2009 11:02

no udelal jsem to jednoduse....central je spinanej pres minus pol jak na odemceni tak na zamceni....tak ty dva kabely od toho alarmu co sem koupil sem dal na ty dva kabely co vede do prednich dveri u spolujezdce...

centrál+alarm od výroby???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 26.03.2009 13:22

Zdravím,mám dotaz,mám astru dlouhou s motorem X16SZ r.v. 94.
Po půlroce co jsem jí koupil z bazaru,kde nebyl ve výbavě udán centrál,najednou začal fungovat,byl jsem překvapen,ale po cca 3 měsících zničehi nic zase přestal,to se opakovalo celé ještě jednou a ted už nic.Vyhlredal jsem si zde kde je jednotka centrálu a k mému překvapení to vypadá dle toho obrázku že tam je i jakási skřínka co by měla být ovládání alarmu.Jse mz toho jelen pněvadž žádnej ovladač k alarmu jsem nedostal,u zadních dveří a u kapoty motoru jsem si všiml spínačů,nikdy mě nějak nenapadlo že by mohly být k alarmu,když při koupi mebyl uveden.Tak mě zajímá je možné aby to auto mělo s tím centrálem i autoalarm již od výroby??nedělala se jen nějaká jakoby příprava na alarm už s instalovanou jednotkou???ve sloupku A u této jednotky je i takové růžové relé,které když vytáhnu tak auto nejede,a to kdyby patřilo jen k centrálu tak by auto mělo jet né???Vůbec nevím co si o tom mám myslet?pomozte,dejte radu a info.dííík

Re: centrál+alarm od výroby???
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 26.03.2009 14:53

A fotku toho nemáš? To rele je zřejmě od palivového čerpadla nebo vstřikusmiling bouncing smiley proto ti to nejede smiling bouncing smiley tady máš vše o tom: [www.opelastra.cz]


To, že ti ten centrál jde i nejde. zus auto zamknout pravýma dveřma jestli půjde?! Poud ano tak by to mohly být polámané dráty ve dveřích. Jinak klasika: kontola pojistek? + zde máš plánek: [www.opelastra.cz]

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (26.03.2009 14:54)

Re: centrál+alarm od výroby???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 26.03.2009 15:07

ty všechny obrázky jsem proštudoval,i to schéma,ale ted na to koukám,máš recht,to bylo relé čerpadla.a to na co koukám u mě v autě je teda ovládání vstřikovacího zařízení,hmmm takže jsem vlastně ještě ani tu ovládací jednotku ccentrálu neviděl.Přesně u sloupku vidím to co je na obr.F ale tu jednotku s obr. E nevidím nebo jsem slepý,nebo je někde vejš nad tou jednotkou z obr. F???.Jo jinak auto zamknu jak u řidiče tak u spolujezdce a nic,Je však divný že kdyžuž fungoval tak u spolujezdce jsem nemohl odemykat ani zamykat,nešlo otočit klíčem,když centrál nejde tak potevírat mohu.Měl jsem to rozdělané a nic nenormálního jsem neobjevil.Pojiska v panelu je ok,ledaže by byla ještě někde u jednotky centrálu.Ty dráty myslíš přímo někde ve dveřích nebo někde nebo u přechodu mezi kastlý a dveřmi???kdyby to byly dráty mohly by to dělat i ty co jsou u motroru cenntrálu u víka nádrže???dával jsem si do toho prostoru malou krabičku goly a nějaký hovadiny,jestli jsem tam taky něco nepodělal já yawning smiley(

Re: centrál+alarm od výroby???
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 26.03.2009 16:11

No pokud fungovaly a teď nejdou:
1 jde do nich proud?
2 kontrola kabeláže - hlavně přechod mezi předníma dveřma
3 kontrola vlastních servomotorků + táhel na ně napojených ve dveřích - prověřit jejich funkčnost - nezapomeň že přední serva ovládají ty zadní!
4 kontola řj centrálu (zkus někde sehnat origo opel - vrak nebo kamarádi)
Víc ti asi takhle na dálku nikdo neporadí.


Hele nemáš tam náhodou "superzamykání" nebo jak se to jmenuje?

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: centrál+alarm od výroby???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 26.03.2009 17:09

No nejprv nevím co to vůbec "superzamykání" je (jestli to není sranda teda)
Jinak jsem konečně našel jednotku a rozdělal jí,no a zarazila mě tam jedna vě,jeden spojovací pin je jakoby zkorodozoxidovaný ale tím způsobem že by se přehříval (viz foto na odkaze,je to vidět hlavně tam kde vchází do plastu)takže opravdu bude někde dost blbě zakopanej zajíc a nebo bude jen celá jednotka v háji,budu muset někde zkusit sehnat jinou PS:na ten pin č.3 vede černý drát od pojistky 20 A (dle schématu)
Do jednotky ale asi proud jde protože když to odkrytované odpojím a pak zapojím ozve se takové zvukové "zajiskření"
[yfrog.com]

Aktuální stránka: 23 z 31


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **    **  ********  **    **  **        
 **     **  **   **   **    **   **  **   **    **  
 **     **  **  **        **      ****    **    **  
 ********   *****        **        **     **    **  
 **         **  **      **         **     ********* 
 **         **   **     **         **           **  
 **         **    **    **         **           **  
Powered by Phorum.